Reparation af håndtag på ovn..

Hejsa. Skruen på mit ovnhåndtag er røget af og deraf hænger håndtaget nedad. Er der nogen der ved hvordan man "lige" fikser det. Håndværker skal have 1700.- for at lave det ( syttenhundrede... !!!! ) sad Jeg har kigget på nettet, men synes ikke lige at jeg kan finde noget relevant.. Til bemærkninger er det et VOSS ELK-612-1..

Jeg kan godt lide småkager
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg ville prøve mig lidt frem fra bagsiden, skille det lidt ad, det skulle undre mig, hvis ikke der kommer et par skruer til syne som kan strammes. Inden du ser dig om har du sikkert sparet 1700 dask :wink:

mvh Anders

PS for god ordens skyld er det sikkert en go´ide at afbryde strømmen under arbejdet. 8)
Vores (Voss) ovn har også problemet med løst håndtag (dog ikke, så det falder ned endnu). Jeg er ret sikker på, at årsagen er, at håndtaget er monteret med selvskærende skruer i en tynd stålplade, så det hjælper nok ikke med en ny skrue, da det nok er hullet, der har arbejdet sig for stort med tiden!
Hej med alle jer... Jep, jeg har sparet 1700.- Det gøres på følgende måde: Skru alle popnitter ud af ovnens plade for at komme ind til ovnlågets skruer. Dem skruer du fast igen (så godt som muligt..) På med glaslågerne igen og så popnittes det hele fast igen. PAS PÅ med ikke at bore ned i glaslågen, når du borer popnitterne ud. Det er et par timers arbejde alt afhængig af snilde og værktøj. Hilsen ham med de ti tommelfingre.

Jeg kan godt lide småkager
Flot ihndlæg! Tak for det.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis