Brænder til tagpap

Kan en ukrudtsbrænder a la den de har i HN til 399 (til stor gasflaske) bruges til at brænde tagpap på med?
Jeg kan se at Del-Pin har begge typer til udlejning (en ukrudtsbrænder 68,-/dag og en gasbrænder 44/dag).
Jeg ved godt at det ikke kan svare sig når prisen er så lav for at leje, men jeg kunne godt bruge en ukrudtsbrænder, så kunne jeg slå 2 fluer med 1 smæk.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Erik

Jeg har kun een brænder selv, en tagpapbrænder. Denne brænder er lidt kraftigere end den ukrudtsbrænder de fleste har. Desuden er røret vist lidt længere og knækket. Den fungerer super til såvel tagpap som ukrudt.

En tagpapbrænder koster kun 1-200 mere end en ukrudtsbrænder, så det var jo også en mulighed.....

Jeg har hørt rygter om at du har købt pappet billigt i tyskland... jeg mener også at deres brændere er billigere end i danmark, du kan dog ikke bruge deres regulator på danske flasker. Check evt prisen på nettet hos fx www.bauhaus.de eller www.praktiker.de eller andre tyske byggemarkeder...

MVH Njord
Hej Njord

Er det en fordel at den er længere? Man skal jo bukke sig ned og rulle pappet på efterhånden som man når frem. Men det er selvfølgelig en fordel at den er bøjet, da man jo står bag rullen når man smelter tjæren på pappet.
Hej Erik

Man bukker sig ikke ned når man brænder tagpap på...

Man står på det nye tagpap og har flasken bag sig, på det nye område og brænder på pappet lige før det får kontakt med underlaget. Tagpap rullen rulles så frem med foden og kan rettes lidt til med hænderne ved at rette på rullens sider, husk kraftige handsker..
Kunsten er så at få så meget varme at pappet bliver klæbrigt, men ikke så varmt at det smelter og der går huller i selve overfladen.....

Øvelse gør mester...

MVH Njord
jamen, så må jeg jo øve mig.....
For flader er det faktisk ikke så svært...

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis