Toshiba varmepumpe

Hej.

Nu ville jeg lige starte en ny tråd, med emnet varmepumper.

Hvad jeg læser på nettet, vil jeg umiddelbart mene, at Toshibas varmepumpe er den mest effektive på markedet. De lover 4,27 kW varme for kun 1 kW pris. Det lyder nu meget tiltalende. biggrin

Er der nogen der kender til de her varmepumper ?? :?:

ABK i Norge i samarbejde med Toshiba, har også udviklet en luft til vand varmepumpe, der også ser spændende ud. http://www.abk.as/?vis=kwsmart-presentasjon



Kom gerne med alle Jeres meninger om varmepumper.


v.

aja
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Ja evighedsmaskinen er altså ikke opfundet endnu.
Man får aldrig mere energi ud end det man putter ind. :oops:

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Citat fra kewin lund

Hejsa

Ja evighedsmaskinen er altså ikke opfundet endnu.
Man får aldrig mere energi ud end det man putter ind. :oops:

Kewin


Hvis du læser mere om varmepumpen, så kan du se, at det gør man faktisk, vel at mærke i form af varme. Den "henter" jo varmen fra luften udenfor.

v.

aja
Citat fra kewin lund

Man får aldrig mere energi ud end det man putter ind. :oops:


Næ, men man kan trække energi ud af luften/jorden/vandet, så man får mere varmeenergi end man betaler for - ikke mere end man putter ind, men det er jo egentlig også ligegyldigt :wink:

Jeg kom lige til at tænke på, at vi andre jo kommer til at betale mere i varme, når folk som Aja "stjæler" varmen og dermed køler luften udenfor ned. Altså er det dybt umoralsk og asocialt at bruge varmepumpe :twisted: :mrgreen:
Citat fra ThomP



Jeg kom lige til at tænke på, at vi andre jo kommer til at betale mere i varme, når folk som Aja "stjæler" varmen og dermed køler luften udenfor ned. Altså er det dybt umoralsk og asocialt at bruge varmepumpe :twisted: :mrgreen:


Ja, men nu skal du også tænke på, at du på nuværende tidspunkt slipper for billigt, da jeg, når jeg ligger og kører rundt i min bil, varmer luften op for dig. Så jeg har allerede sparet dig for en dél penge :twisted: :roll:


v.

aja
Citat fra "aja"

Citat fra ThomP


Ja, men nu skal du også tænke på, at du på nuværende tidspunkt slipper for billigt, da jeg, når jeg ligger og kører rundt i min bil, varmer luften op for dig. Så jeg har allerede sparet dig for en dél penge :twisted: :roll:


Så er det ok :lol: :lol: - hvis altså din bil varmer mere end min :shock:
Annonce
Naar Toshiba giver data for deres varmepumpe, er det ved en bestemt udetemperatur, naar udetemperaturen falder, saa falder virkningsgraden af varmepumpen ogsaa.
Den varme vi har brug for paa de allerkoldeste vinterdage/naetter er mere end vores varmepumpe kan give, saa derfor er vores varmepumpe lavet med en backup heater med propanfyr (men vi bor ogsaa i Canada biggrin )
Med en luft varmepumpe skal man ogsaa vaere opmaerksom paa at den stoejer, maaske er det ikke det store problem om vinteren, men hvis den samme varmepumpe bruges til aircondition om sommeren er larmen maaske mere end ens naboer bryder sig om naar de sidder paa deres terasse og nyder solen cry
Da vi boede i Danmark havde vi en varmepumpe der arbejdede med vandslanger gravet ned i haven, den virkede fint, og havde ikke de samme problemer med daarlig virkningsgrad fordi der en kold vind blaeste. Installationsprisen af saadan en 'fyr' er dog vaesentlig hoejere ned installationen af en luft varmepumpe.

Karsten
Tak for det.

Der bliver vel også rigitg koldt i Canada ??

Sælgerne af de her varmepumper, siger ellers, at de næsten er lydløse idag.


v.


aja
Jeg har brugt mange timer på at checke op på luft-luft varmepumper. De har en del erfaring med det i Norge, hvor elvarme og dårligt isolerede huse er mere udbredt end her i landet. Hvis du søger på "varmepumpe" på Google, kan du selv læse de forskellige tests og erfaringer. Ellers har jeg en slags huskeseddel, når de forskellige mærker og priser skal sammenlignes:

Kølemiddel helst R410a; ikke R407c og slet ikke R22

Regulering helst trinløst regulerbar motor (inverter)

Lav minimumseffekt (600W)

Høj maximumseffekt (gerne lidt overdimensioneret, så slides den ikke så hurtigt)

Aktivt elektrostatisk filter

Elektronisk ekspansionsventil

Lavt støjniveau - 40 dB er normal soveværelsesstøj

Energiklasse A

Høj COP - ved +7° mindst 3,6 / ved -7° mindst 2,2

COP skal være dokumenteret

Behovsstyret afrimningsfunktion

Montør helst uddannet kølemontør
Hej hej
Jeg ved der findes en varmepunpe i Dk der hedder Thermia, og den fungerer bare super. Hvis du er intersseret så skriv så finder jeg adressen til dig.



Citat fra "aja"

Hej.

Nu ville jeg lige starte en ny tråd, med emnet varmepumper.

Hvad jeg læser på nettet, vil jeg umiddelbart mene, at Toshibas varmepumpe er den mest effektive på markedet. De lover 4,27 kW varme for kun 1 kW pris. Det lyder nu meget tiltalende. biggrin

Er der nogen der kender til de her varmepumper ?? :?:

ABK i Norge i samarbejde med Toshiba, har også udviklet en luft til vand varmepumpe, der også ser spændende ud. http://www.abk.as/?vis=kwsmart-presentasjon



Kom gerne med alle Jeres meninger om varmepumper.


v.

aja
Lad være med at købe Nordic Air eller noget der ligner.... Jeg har repareret utallige af dem selvom de var helt nye!! Pris og kvalitet hænger sammen!!

Det er rigtigt hvad Lania skriver. Helst R410A da det er det pt bedste kølmiddel til varmepumper. Derudover er en inverter nok at foretrække da den kører ned i omdrejninger ved lille forbrug, og op ved stort.

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis