Bjælkelag

Jeg har et hus fra 1927, hvor jeg gerne vil have lavet gulvvarme i køkkenet som er placeret over en krybekælder og den ene væg er placeret ad en ydermur.
det nuværende gulv er gammelt udslidt planke gulv.

spørgsmål- kan man bare fjerne bjælkelaget og derefter påbegynde arbejdet med nyt gulv, eller skal man passe på. Har bjælkelaget en anden funktion end at bære gulvet.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Jeg har for 4 år siden lavet samme projekt, i mit hus fra 1909.
Hvis der er krybekælder under gulvet og dette er lavet på strøer der er forankret ind i murværket, er det bar væk med det og så isolere med min. 200 mm flamingo, isolering mod ydervægge med flamingo, rionet ud, slanger på 10 cm beton med slangerne 1/3 nede heri.

Go´arbejdslyst

Hilsen Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Hej

God ide at sløjfe krybekælderen, men husk at du risikerer at ventilatonen i den tilbageværende del af krybekælderen ændres.

Der risikeres fugtskader hvis der ikke er tilstrækkelig ventilation.
ja det er korrekt men kan det ikke løses ved at lave nogle flere luftkanaler andre steder som afløsning for de gamle
hvad så når jeg skal have lagt et lag sand som bund, så skal det vibreres men er det sundt når huset er fra 1927, kan det ikke give nogle skader i murværket
Hej

Det er en risiko som du må løbe, og normalt sker der ikke noget.

Det er såmænd ikke selve vibreringen det går galt med, men det at man ikke får fjernet det materiale (muld/tærødder/lukket huller) som er nødvendigt.

Brug en let vibrator og stamp flere gange også ind imellem lagene.
Og husk lige at der, i henhold til bugningsreglementet, skal 275mm isolering til.
Nej, fra 1/1-05 er kravet sat op til 275mm
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis