Pudsning af ældre gasbeton

Hej

Jeg skal til at pudse en gammel gasbetonvæg, der tidligere er kalket ad mange omgange. Har hørt at det kan være svært at få pudsen til at binde på væggen. Kunne jeg med fordel bruge fliseklæb til at binde mellem mur og puds. Ville i såfald smøre fliseklæb vællingen på væggen og lade den tørre inden pudsning startes. ? :?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, mon ikke det kan bruges. Jeg fik for tre år siden pudset hjørner på mit hus, som godt nok er et murstenshus, men mureren smurte hjørnerne ind i fliseklæb, lod det tørre og pudsede derefter hjørnerne på.

De hænger endnu, der er kun kommet skrammer i, fordi div. vognmænd og renovationsarbejdere ikke kunne lade være med at påkøre dem med enten skraldespand eller byggematerialer på kran.

Spørgsmålet er jo nok egentlig, om det kan holde på kalk, det ved jeg faktisk ikke. Håber alligevel du kan bruge indlægget til noget.
Hej!

Jeg må nok indrømme at jeg endnu ikke har den store erfaring med brugen af multiklæb,
-altså til dette formål-. :wink:
-Men er igang med en test, angående vandskuring på maskinsten.-

-Din kalkede gasbetonvæg, er jo en ekstrem stærkt sugende bund-
Jeg ville jo nok starte mad at fjerne alt løstsiddende kalk evt. med en stålbørste eller stiv kost.

Herefter ville udvande hele væggen påføre en kalkbinder og give det hele et udkast i cement/sand.
Så får du en bund som suger og binder ens overalt.

Herefter ville jeg pudse væggen i en mørtel som er egnet til opgaven.
Jeg skriver egnet til formålet, da jeg ikke ved om væggen er ude eller måske indendørs.

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Jeg ville også gøre som reto04.
Mulitklæb binder ikke særlig godt på kalk. Derfor skal du have så meget som muligt fjernet.
Multiklæb er fantastisk til denne opgave.

Dog ville jeg også fjerne så meget kalk som muligt først, derefter kalkbinder og så multiklæb.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis