Tegninger til spærkonstruktion

Kære LDS´ere

Jeg står for at skulle bygge en bålhytte for en forening. En bålhytte er en slag overdækning i træ, hvor man kan opholde sig i tilfælde af dårligt (eller rigtig godt) vejr og lave aktiviteter herunder bål.

Selve "hytten" skal være omkring 7½ meter lang og 3½ meter bred (+ ½ meter udhæng hele vejen rundt). Den skal have "afskårne" hjørner så den næsten bliver oval, og det er det der giver os problemer med at lave tegninger af selve spærkonstruktionen. For det første skal det jo være en ordentlig konstruktion der kan holde, og teknisk forvaltning vil gerne se nogle tegninger før de giver byggetilladelsen (hvilket jo er rimeligt nok biggrin ). Hvem vil I foreslå, at man tager fat i den forbindelse? Er det den lokale tømmermester, er det en "spær-fabrikant", en arkitekt eller hvem laver sådan noget. Vi regner med at lave selve byggeriet selv, men tegningerne har vi ikke selv nok viden til at lave.

Håber, at nogle har et bud på en løsning.

/Hans
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvornår skal den laves, er det noget der haster?
Hej Carsten

Nej det er ikke noget der haster..... Det er frivillig arbejdskraft der skal opføre det, og jeg regner med at forberedelserne med tegninger og ansøgning til kommunen skal laves henover vinteren, så vi forhåbentlig kan gå i gang i det tidlige forår.
Hej Hans, Jeg har skrevet en PB til dig.

Carsten
Citat fra Carsten Weye

Hej Hans, Jeg har skrevet en PB til dig.

Carsten


ØV. Må vi andre ikk' se tegningerne, da det lyder interessant, kontra en alm. overdækket terrasse.

Mvh. bIRGER

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Jeg skal nok forsøge at holde Jer lidt opdaterede med projektet efterhånden som det skrider frem.

Med venlig hilsen

Hans
Man kan jo altid forespørge en spærfabrik da de jo laver spærberegninger og den slags så kan de nok hjælpewink
Hej Brian

Lur mig om ikke Hans har fået tegninger på de spær, som han skal bruge til bålhytten. smile
Citat fra Carsten Weye

Hej Brian

Lur mig om ikke Hans har fået tegninger på de spær, som han skal bruge til bålhytten. smile


Som tiden dog flyver. Tegningerne er lavet - og det er spærene også !

Der er støbt beslag til stolper, så indenfor den næste månedstid er det hele forhåbentlig færdigt biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis