Fugeskum...

Jeg er flyttet ind i et ældre hus, hvor der rundt om et af vinduerne kun er dækket med fugeskum. Det ser jo ikke lige kønt ud, og er vel ikke holdbart i længden?
Hvad skal der ovenpå sådan noget stads?
"Gabet" der skal dækkes er 2-3cm bredt hele vejen rundt om rammen og skal gerne males efterfølgende.

På forhånd tak.
Rasmus
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Falkum

Jeg er flyttet ind i et ældre hus, hvor der rundt om et af vinduerne kun er dækket med fugeskum. Det ser jo ikke lige kønt ud, og er vel ikke holdbart i længden?
Hvad skal der ovenpå sådan noget stads?
"Gabet" der skal dækkes er 2-3cm bredt hele vejen rundt om rammen og skal gerne males efterfølgende.

På forhånd tak.
Rasmus


Hej Rasmus.

Ja det bedste råd jeg kan give dig er at du pudser det op med mørtelpuds, for når det er så bred en revne så vil det nok blive for dyrt at bruge secomastic. Rap så meget fugeskum ud så der bliver en mindst to cm. dybde at lægge pudset i.
Og noget skal du have gjort for solen nedbryder skummet.


V.h Håndværkeren smile
Hej Håndværkeren.
Tak for rådet, jeg må hellere få det gjort i weekenden så, da det har stået der et stykke tid.

/Rasmus

Ps: I min søgen efter hvad man putter på fugeskum faldt jeg over denne her beskrivelse. Det er en der har problemer med fugeskum!! Stakkels fyr...

http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=2431
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej!

Elastiske fuge på 2-3 cm. er "desværre" slet ikke unormale,
-de er vel heller ikke så dyre endda.-
-Du kan sikkert få den i den rigtige farve- Færdig i en arbejdsgang.
-Så er du ovenikøbet sikret i en tidshorisont, som er væsentlig længere en mørtelfugen.-

Du kunne måske også "bare" montere en malet liste, rundt langs skummet.

Mørtelfugen er også helt OK. og ovenikøbet "trendy" Men har dog en tendens til at revne, og skal udskiftes med nogle års mellemrum.
(Så lav endelig ikke blandingen for stærk)

-Ja- fugeskum skal bruges med omtanke.
Rigtig mange har undervurderet egenskaberne.
Kender en som engang ville lappe et hul -i bilen-, -Med fugeskum- :roll:
Her var lige et lille hul under listen til forruden.
Underligt nok var her ikke nok i flasken, hullet var her stadig.
-Men- Dagen efter var her en skumfidfus på størrelse med en fodbold.
bilen kunne ikke åbnes, og instrumentbordet var rimelig kompakt.
Bilen var en fin, nyere mercedes. -Så du kan bande på, at han også fik regning for at lære at anvende fugeskum korrekt.-

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også