Bremseskift Citroën C5

Har du prøvet/kendskab til bremseskift (forreste) på en Citroën C5?

Jeg overvejer at gøre det selv, for sædvanligvis er det meget nemt, men jeg har ikke prøvet på en Citroën C5 før, og ved derfor ikke om de er ligesom eksempelvis min Lupo, altså af med klodserne (på bilen) og af med skiven, som blot bliver holdt på plads af en enkelt skrue, og så det hele baglæns på igen med nye dele.

Tak for hjælpen.

Lars

-------------------------
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra foulum

Har du prøvet/kendskab til bremseskift (forreste) på en Citroën C5?

Jeg overvejer at gøre det selv, for sædvanligvis er det meget nemt, men jeg har ikke prøvet på en Citroën C5 før, og ved derfor ikke om de er ligesom eksempelvis min Lupo, altså af med klodserne (på bilen) og af med skiven, som blot bliver holdt på plads af en enkelt skrue, og så det hele baglæns på igen med nye dele.

Tak for hjælpen.

hejsa..

det er ikke lige til... du skal bruge en torks 55 til at pille caliberholderen af med. og en torks 30 til dine bremseskiver. så skal du bruge special værktøj til at få stemplet tilbage i caliberen igen.. eller brug en skruetrækker og en pappegøjetang og drej stemplet tilbage.. men husk at i v. side er der links gevind.håber du kan bruge det til noget.

suzuki GS 550 E årg 82.
Tak for det.

Syntes nok at det lignede en Torx på bremsecaliberholderen men det er godtnok en ordentlig krabat. Den største jeg lige har set er T40.

Men tak for hjælpen.

Lars

-------------------------
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis