Det er jeg - vild med Bornholm, som rummer så megen skønhed og oplevelser, som jeg endnu ikke har set en brøkdel af...
Et lille glimt af week-endens strandtur
Vi har to super badestrande. Den ene er på øens sydspids, Dueodde - hvor også fyret er. Det kan jeg se oppefra loftsvinduerne om aftenen, her hvor vi bor.
Den anden er ikke langt fra - en anelse oppe ad østkysten ligger Balkabugten, som var min barndoms ferieparadis.
Begge strande har rigtig lækkert sand. Men man skal være meget selskabelig for at bade der, for de er godt besøgt.
Baggrunden på billedet er Bakkerne Havn - en lillebitte lokal havn med lidt småkuttere og joller i Østre Sømark. På vej ned til P-pladsen ved stranden passerer man Bakkarøgeriet, som nemt kan få tænderne til at løbe i vand :wink: En is og lidt minigolf kan de også byde på.
Det er meget naturpræget sommerhusområde. Er man til en lille gåtur støder man på Øle Å (hvis man går den rigtige vej :wink: ), hvor man kan opleve ørreden springe og en lille gammel vandmølle - Slusegårds Vandmølle, som dog ligger stille i det skovområde, der løber langs stranden.
På grænsen mellem sand og træer ved molen er der lidt hybenroser, som jeg lånte lidt knapt udsprungne knopper af, som skal bruges til endnu en kæde, der spreder skøn rosenduft, mens den hænger og tørrer. Min første i år dufter endnu på badeværelset.
Stranden kan ikke måle sig med Dueodde og Balka. Sandet er ikke nær så fint eller rent - der er en del skiferstykker til at slå smut med. Men den er ikke overrendt og ganske udmærket til en familietur med badedyr og en mor, der stadig ikke kan svømme. Jeg gjorde igen i år forsøget - og det må have set morsomt ud :lol: :lol: :lol:
Hav en rigtig god sensommerdag, der hvor du er!