Træsøjler

Jeg skal ha udskiftet mine gamle stolper der understøtter vindfanget på bygningen. De er vist ca. 15x15 cm.

Istedet for at sætte de samme firkantede op, kan man så ikke købe nogle runde eller søjle agtive, ala en romersøjle i træ, og hvorhenne ?

Thomas
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg lavede for nogle år siden nogle søjler til netop samme formål.

Jeg købte nogle isokernrør som blev stablet og fyldt med lidt jern og et stolpebeslag øverst. Derefter fik de et meget tyndt lag puds og slutteligt noget maling.

Resultatet blev ret godt når jeg nu selv skal sige det.

Og ja.....jeg ved godt isokern ikke er træ biggrin

Lars

-------------------------
Runde træsøjler kan du vel bestille i ethvert velassoerteret byggemarked, eller endnu bedre en rigtig tømmerhandel, altså en uden alt poppet.. der hvor profferne selv handler.

Vil du have en drejet profil skal du nok igang med et lede efter et trædrejeri... prøv at søge på nettet eller i telefonbogen.

Priser kender jeg ikke noget til, men spørg lidt rundt omkring.

MVH Njord
Hvor romer-agtige skal de være?

Du kan få nogle "antikke" søjler på www.d-cor.dk dog ikke af træ.
Til Carsten: Jeg tror ikke de kan bære en vindfang !

Thomas
Nej, det kan da egentlig godt være, det tænkte jeg ikke lige på.

Carsten
Kan du ikke skære dem op, og så beklæde en anden søjle med dem?

Carsten
Hej

Min gamle nabo havde også en sådan firkantede stolpe ved hans garage og halvtag over fordøren, - han løste sagen ved at skære et passende plastikrør op på langs og krængede dette ind over den firkantede stolpe. Efterfølgende skruede han et par skruer ind igennem et par klodser som passede sammen med den runde og firkantede stolpe.
Til sidst blev de "nye" stolper malet i passende farve, og jeg mener at kan huske at den i garagen fik samme farve som bilen.

Man skulle faktisk meget tæt på for at se samlingen og se at det ikke var ægte stolper der var tale om.

Rørene han brugte mener jeg var plastikrør til afløb, men måske kan man finde nogle billige nogle hos den lokale tæppehandler da de rør som tæpperne er rullet omkring også er ret store i diameter.

Venlig hilsen
Julle
Hvad med en fuskersøjle fra decor med et 2 tomme galvaniseret vandrør inden i?

Mvh Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også