Konstruktion af carport.

Da jeg snart skal bygge en carport, har jeg et par spørgsmål jeg håber at få hjælp til.
Carporten skal bygges ved siden af den oprindelige murede garage - jeg sparer altså en side.
Jeg er klar over at der skal søges tilladelse og være godkendt afløb til vand.
Jeg mangler følgende oplysninger:

1. Hvor langt skal der være mellem de stolpebærere jeg graver i jorden og hvor dybt skal de gå?
2. Hvilken dimension skal disse stolper have?
3. Der skal ligges et bærende stykke træ oven på disse stolper - hvilken dimension skal det have?
4 . De spær der skal gå fra den bærende stolpe og over til garagevæggen - hvilken dimension skal de have og hvor langt skal der være imellem dem?
5. Hvor langt skal der være mellem lægterne? Taget laver jeg af Trapetzplader.
6. Jeg regner med at spærene skal fastgøres til garagens mustensmur med nogle bjælkesko. Hvor mange skruer og ravplugs skal der bruges til hver bjælkesko og hvilken dimension skal de have.

Jeg er godt klar over at det er et omfattende spørgsmål med mange punkter. Håber at få hjælp alligevel biggrin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Inden vi kommer for godt igang, så kunne jeg godt tænke mig, at du opgav de ydre mål på carporten.

ad. pkt. 6 så ville jeg montere et stykke tømmer på garagevæggen, som du enten kunne lægge spærene af på, eller montere bjælkeskoene i.

Mvh. Carsten.
Citat fra Carsten Weye

Inden vi kommer for godt igang, så kunne jeg godt tænke mig, at du opgav de ydre mål på carporten.

ad. pkt. 6 så ville jeg montere et stykke tømmer på garagevæggen, som du enten kunne lægge spærene af på, eller montere bjælkeskoene i.

Mvh. Carsten.



Carportens tagflade vil blive 4,2 x 10 mtr.
1. Normale fundamenter skal 90 cm i jorden, men man kan få præfabrikerede stolpebærere med beton, som kun skal 70 - 75 cm i jorden, og disse kan bruges til carporte.
10m er et taknemmeligt tal, jeg ville nok vælge at sætte dem på 2,5 m.

2. 100x100 mm

3. 75x175 mm. havde jeg på min den gamle.

4. Dette kan du slå op i TRÆ 28, dimensionerne kan sikkert godt virke lidt voldsomme.

5. Jeg ville lægge lægter pr. 60 cm.

Mvh. Carsten.
Hej Carsten

Mange tak for svarene biggrin

Nu har jeg nok til at jeg kan komme igang.

MvH
Ulrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis