Vaskemaskine som lugter!

Jeg har en vaskemaskine (3 år gammel) som lugter rådent/af gammelt blomster vand/af gammel karklud. Tøjet som vaskes får en tilsvarende lugt. Hvad kan det skyldes? -og hvad kan man gøre for at fjerne lugten?

Gode råd modtages :idea:

Hvis du ka\' -så gør det!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde for nylig en vaskemaskine der lugtede "jordslået".

Jeg fulgte nedennævnte råd:

Hvis en vaskemaskine allerede lugter
1. Kør vaskemaskinen igennem 3 gange ved 60 grader med en halv deciliter klorholdigt opvaskemiddel til opvaskemaskiner – for eksempel Jelp Maskinopvask eller Shine Maskinopvask.
2. Kør en vask igennem én gang ved 60 grader uden vaskemiddel.
3. Kør vaskemaskinen igennem 3 gange ved 60 grader med 30 gram citronsyre.
4. Vask en vask igennem én gang ved 60 grader uden vaskemiddel. Det meste af den sure belægning er nu ude af maskinen, men der kan godt gå lang tid, før den sidste sure lugt forsvinder helt. Husk at det er meget lettere at undgå lugten end at fjerne den.


I stedet for ½ dl. maskinopvaskemiddel brugte jeg 3 stk. opvasketabletetr pr. gang i stedet. Jeg har også renset/tømt trevlefilteret.

Og det har fjernet lugten! :p

Træd ikke på mine ledninger :o)
Det er meget simpelt, det er da travlesien som sidder i bunden af maskinen udenpå, den skal tømmes, der sidder altid ting og sager i den.
Tjek lige om din afløbsslange danner en vandlås... Det skal den gøre for ikke at kloaklugt indtrænger vaskemaskinen... Der pjejer at sidde en clips der holder slangen så den får et buk.

Anders
Mit indlæg var en brugers erfaring med et tidligere råd.

Det er jo altid rart at høre folks erfaringer.

Træd ikke på mine ledninger :o)
udover at rense trevlesien og sikre vandlåsen som andre har beskrevet ville jeg såmænd nok bare køre den en tom tur med en slat Rodalon. Det skader i øvrigt heller ikke miljøet så meget som klorprodukter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis