Nedsænkede lofter fjernelse/nyt

Vi har lige købt en villalejlighed med nedsænkede gipslofter (20 cm sænket, argang ca. 1970). Gipsloft plader er ca. 50 cm x 70 cm. Vi ønsker at få et plan loft men er lidt i tvivl om den bedste fremgangsmåde:

1) Fjerne hele baduljen og spartle løs. Et smugkig gennem loftet har afsløret en del mindre revner og forbindelse med nedtagning af spær etc. sker der nok yderligere skade. Det giver ekstra højde til loft.

2) Spartle løs på eksisterende gipsloft (forsænkede fuger) og pålægge glasvæv.

3) Montere et nyt gipsloft (store plader) på det eksisterende gipsloft og dernæst spartle ud og lægge væv. Kræver det en dampspærre og og luft mellem det nye loft og det gamle.

Er der nogen der hjælpe med hvilken metode der er bedst for et optimalt resultat?

Vh den loftforvirrede
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer helt an på hvad i ønsker af jeres færdige loft!

Selv er jeg ikke i tvivl; det er en pragtfuld følelse at have højt til loftet. Det er virkelig noget jeg savner i vores nuværende 70-er-hus i sammenligning med vores tidligere lejlighed fra forrige århundredeskifte. Dér var der 3,10 meter til loftet!

Så mit råd er altså: Ned med det grimme forsænkede loft, spartl og sæt glasfilt direkte på det gamle loft, hvis der er stuk skal det muligvis også renses og repareres.

I øvrigt tror jeg også det er den nemmeste løsning.

God arbejdslyst!!

TS
Jeg er enig med Sørensen, det bliver bare så flot hvis man er meget omhyglig med sit arbejde. Husk den mindste ujævnhed kan ses gennem filt, spartel-slib-spartel-slib osv.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også