Pavillon bolig

Jeg har gennem længere tid gået med er tanke om at bygge en pavillon bolig på udvendig mål 72 m2 som er flytbar, den skal bygges i sektioner af med 4stk 6x3 m

Jeg sidder selv med nogle tegninger m.m.

Jeg har bestemt mig for at bygge den i træ, og har søgt nettet for de bedste løsninger for dette bygge projekt dog uden at være helt ajour med tingene.

Jeg mener jeg nogenlunde har styr på stelletsopbygning men skal starte nedefra men der er jeg i tvivl om hvordan jeg bærer mig ad. Soklen skal sådan set være indbygget i hver sektion, men som sagt er der tale om en pavillon.


Nogle ideer og input?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg formoder du vælger denne løsning, fordi det skal være flytbart?
Formodentlig skal den stå på nogle sokkelsten?
Kunne du evt. bruge skibscontainere i stedet for? 40 fods er ca. 2,4 x 12 m og beklæde dem med finerplader og lister, så de kom til at se manerlige ud. Så er du ude over problemet med evt. vejtransport på over 2,5 m bredde.

Jeg kan godt ane nogle muligheder! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

De fleste store bygge firmaer har faktisk sådan nogle Containere der er indrettet som boliger kontorer mm. Du skal jo tænke på at der skal en ret stærk konstruktion til for at du kan flytte rundt med dem. Så jeg vil istemme ktm´ forslag om Containere og så viderere udvikle dem selv.

V.h. Håndværkeren
ideen lyder meget fornuftigt, men prislejdet på 4 af sådane containere, samt skulle højden indvendigt gerne være på mindst 2,5 meter.



Ved i evt hvor disse containere kan erhverves?
Jeg har ikke lige et bud på prisen, men jeg tænker jo på brugte. De er ikke specielt dyre. 40 fods er forholdsvis billigere en 20 fods. Skal jeg komme med et kvalificeret gæt, er det nok noget med 5-10.000 kr. pr. stk. for 20 fods.
Højden indvendig er nok også op imod 2,5 m i visse af dem.
Jeg købte nogle for 20 år siden, før Internettet blev opfundet, og da var det ikke svært at finde frem til dem. Så du må en tur rundt på Internettet.
Betal ikke lige den første, den bedste pris, der forlanges og kræv transporten inkl. i prisen, idet de proff. har langt billigere muligheder i forhold til os amatører.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg må sige at ideen med containerne er meget nem, ved dog ikke om det er den billigste løsning da der de også skal se anstændige ud inden i, dvs med vægge, isolering og vinduer
Annonce
Det vil da til enhver tid blive billigere for dig at købe nogle 20 fods containere, som du så aptere indvendigt, frem for at skulle starte helt fra bunden.
ja, men ville 40fods ikke være en bedre løsning så da der så ikke vil være så mange samlinger, og hvordan vil i sige de skal samles, regner ikke med at en svesning er nok
Det skal jo også kunne stemme overens med dine ønsker om mål.
De er så tunge, at de bare skal stilles side om side. Så rykker de sig ikke. Så kan man tætne med siliconegummi. Skal det være rigtig fint, kan man give dem et par svejselapper.
20 fods er noget nemmere og handle, hvis plads og adgangforhold er lidt besværlige. Jeg tror næsten, at en stor traktor kan slæbe en 20 fods.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Kenneth

Hvis du finder en bruger her på siden der hedder "Tagdækkerclaus" og spørger ham pånt vil du sikkert kunne få lidt råd og ideer.

Claus har produceret nogle flytbare moduler til beboelse. Claus udlejer dem og vil også selv bo i forbindelse med hans nybyggeri.

MVH Njord
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis