Kap / geringssav fra Dewalt

Hej Til alle
Nu er jeg ved at være træt af skæve smig, min gamle og billige sav er efterhånden så slidt at den skal udskiftes, og nu skal det værer !!, jeg vil have en sav der både er robust og nøjagtigt, her har jeg fundet en sav fra Dewalt, og vil gerne hører om der er nogen der har erfaring med deres geringssav, jeg vil gerne vide om jeres opfattelse er at de saver nøjagtigt nok

Michael

Michael

Hej Til alle Nu er jeg ved at være træt af skæve... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Enig - bilka og deslige kan ej hamle op med proff værktøj. Men at Dewalt skulle være det bedste på alle fronter er jeg nu ikke enig i. F.eks. Festool, Makita og i nogle tilfælde Bosch laver også godt værktøj. Jeg ville til hver en tid foretrække Festool ved slibemaskiner, overfræsere, dyksave og stiksave (men de også dyre), mens f.eks. Bosch´s stiksave er klassisk hårdføre og til at betale. Makita laver også gode ting - f.eks. skruemaskiner. Men hvis det var en kap- geringssav ville jeg også uden tvivl købe en dewalt (men det får jeg ikke lov til, snøft).
Citat fra lyk

Enig - bilka og deslige kan ej hamle op med proff værktøj. Men at Dewalt skulle være det bedste på alle fronter er jeg nu ikke enig i. F.eks. Festool, Makita og i nogle tilfælde Bosch laver også godt værktøj. Jeg ville til hver en tid foretrække Festool ved slibemaskiner, overfræsere, dyksave og stiksave (men de også dyre), mens f.eks. Bosch´s stiksave er klassisk hårdføre og til at betale. Makita laver også gode ting - f.eks. skruemaskiner. Men hvis det var en kap- geringssav ville jeg også uden tvivl købe en dewalt (men det får jeg ikke lov til, snøft).


Det er rigtigt min fejl. bosch stiksave er klart noget hårdtført værktøj det er godt. men geringssav vil jeg selv købe dewalt. så der er vi enige.
Festool er klart et godt mærke, dyksav er et rigtigt lækkert stykke værktøj og deres 3 i 1 skruemaskine. men deres geringssav har jeg desværer ikke prøvet endnu. det kommer.

PS der er carl ras messe i denne weekend, der plejer at stå en bosch sælger som kaster skruemaskiner ned i betongulv for at vise hvad de kan holde til!!!!
det er grunden til at vores firma ikke har dem. det ville jo ikke se godt ud at der står 10 tømrer og kaster skruemaskiner ned i gulvet!!! :lol:

giv flere blomster

MVH tømreren
Hej med jer!

Jeg står og skal til at renovere min nyerhvervede lejlighed. Der skal blandt andet lægges nyt gulv og sættes nye paneller op. I den forbindelse vil jeg gerne investere i det rette værktøj. Har kigget lidt på Dewalt 707 (Kap/geringssav). Kan den bruges til at save gulvplanker til medconfused Plankerne er 35 x 300 mm. Er det for stor en mundfuld? Alternativt må jeg købe en Bosch GCM 10S.

Hans-Chr
Hej

En Dewalt 707 mener jeg vil være god til opgaven, givet at det er 90 graders snit vi taler om

mvh Anders
Hej

Tak for svaret. Skal primært save 90 grader, men det ville da være rart at have muligheden for at gå ned på 45. Ved du hvor store bredder den kan klare?

VH

Hans-Christian
Annonce
Hej

Tak for svaret. Skal primært save 90 grader, men det ville da være rart at have muligheden for at gå ned på 45. Ved du hvor store bredder den kan klare?

VH

Hans-Christian
Kan kun sige at Jeg har lige købt sidste nye skud fra stammen fra Makita.

Det er den model der hedder Makita LF 1000 Flipper. Det er Satme noget der duer. Dewalts sav af samme model kan ikke helt følge den på flere områder.
Klingen stopper straks du trykker på stop. Så har den elektronisk motor der gør at skal du flække et brædt der vrider lidt i årrene moser den bare igennem uden at klingen stopper fordi der er klem på klingen, Men det gør Dewalten.
Det er super med noget fornyelse og det er nok der Dewalt hænger lidt i bremsen. :-)

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

MAKITA er nok de bedste maskiner man kan købe. Alle mine maskiner er ihvertfald købt af MAKIT

SE HER


Besøg min egen favorit cykelhandler.

CYKELSPORTNORD

ALL4BIKE

Hej 10_tommelfingre
Her er der specifikationer på DW707'eren. Jeg har selv en og er rigtig glad for den - det er sq KRAM!!

Dewalt DW707:
Specification:
.Power input 1200w
.Blade speed 6700rpm
.Blade diameter 216mm
.Maximum cutting capacity at 90/90 degrees 270 x 60mm
.Maximum cutting capacity at 90/45 degrees 270 x 44mm
.Maximum cutting capacity at 45/90 degrees 180 x 60mm
.Maximum cutting capacity at 45/45 degrees 180 x 44mm
.Series 60 24 tooth saw blade, fence centre support, 2 bench mounting bolts and pin spanner.
.Size d x l x h 550 x 490 x 590mm
.Weight 15.5kgs
Vil det sige at en 65 MM fodliste ikke kan skæres i smig, medmindre man ligger den ned?
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis