Opsætning af havelamper i bed

Vi skal have sat fire havelamper op i vores forhave. De skal stå i et bed langs med fliserne op til hoveddøren. Lamperne har i bunden en metalplade (diameter ca. 10 cm) med tre huller til skruer.

MEN: Hvad er det lige jeg skal skrue dem fast i? Jeg forestiller mig noget i retning af en pæl i jorden, eller måske skal de skrues fast i en betonflise som jeg lægger i bedet? Hvad er den bedste løsning?

Gode forslag modtages...!

Mvh. Dr. Bundkrans
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

"Noget i retning af en pæl i jorden", er ikke helt ved siden af.
grav hul i jorden, støb hullet til i den rigtige højde så det er plant, lad hærde af, monter lampen herpå.

Hilsen kewin.

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Jeg ville købe en 10x10 trykimprægneret stolpe på f. eks. 180 cm og save den over i tre stykker. Den er betydeligt lettere at grave/banke ned end at begynde at støbe.

Jeg ved godt at det ikke holder evigt, men om 15-20 år, når stolpen er ved at rådne, er lamperne nok også tjenlige til en udskiftning og skulle du på et tidspunkt ønske at flytte lamperne lidt, er det også lettere blot at sætte en ny stolpe ned.
Jeg så nogle spyd for et par uger siden i Bilka (sammen med deres bedlamper). Det kunne slås i jorden og havde en plade med tre huller i toppen - beregnet til at kunne montere bedlampen på.

Det er dog nok en lidt dyrere løsning end de andre foreslåede.

/Hans
Nu har jeg også købt fire havelamper og spekulerer på hvorledes de skal sættes fast. Hvad endte du med at gøre, Bundkrans? Jeg har nogle gamle elmaster som måske kunne bruges. Jeg får det tilsluttet af elektriker, men skal pladen med el være over jordfladen?

Mvh Mhoff
Belys: Dette er ikke en reklameside, du er indberettet til administrator.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis