køb af motorcykeldele på ebay.de

hejsa.

ville bare lige høre om der var nogen der har gode erfaringer med at handle dele til motorcykel på ebay.de

da jeg kan se de har mange af de dele jeg mangler til min cykel

suzuki GS 550 E årg 82.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lol.. er der virkelig ingen der har købt dele til deres motorcykel på ebay.de. er ellers kanon billige

suzuki GS 550 E årg 82.
Jeg har handlet meget på ebay.de og ebay.com, dog aldrig dele til motorcykel, men jeg har aldrig haft problemer, og det er jo egentligt det, dit spørgsmål går på!

Hvis det er lidt dyrere ting, du skal købe, så læs sælgers feedback (Bewertungen) især de negative/neutrale, så du kan danne dig et (overfladisk) indtryk af sælger. Jeg ville aldrig købe noget dyrt hos en med nyoprettet konto, meget negativt feedback eller kun nogle få positive Bewertungs. Men ellers brug din sunde fornuft - hvis noget er for godt til at være sandt, så er det sandsynligvis ikke sandt!
Sørg for at sælger sender uden for Tyskland, men jeg mailer altid sælger, dels for at få yderligere indtryk af sælger (hvordan udtrykker han sig sprogligt, stavning, hvor meget detalje skriver han tilbage eller svarer han bare ja eller nej, hvor hurtigt mailer han tilbage osv.), og dels for at få mere info om den vare, man vil byde på.
Hvis sælger skriver, at han kun sender til Tyskland i annoncen, så er det i langt de fleste tilfælde muligt, at få ham til at sende til Danmark alligevel - bare man er mailer på en venlig og imødekommende måde, så får du sjældent problemer med det!!

Alle sælgere tager imod bankoverførsel (überweisung) - det eneste problem med bankoverførsel er, at når overførslen er gennemført kan du ikke få dine penge igen, hvis du er blevet snydt i handlen.
Det kan være en fordel at oprette en Paypalkonto (du skal dog have et kredikkort f.eks et VISA og en e-mail for at kunne handle). Hvis du vinder en aktion og vil/kan betale med Paypal, så hæver Paypal beløbet på dit kreditkort - Paypal er meget hurtig (du sender pengene øjeblikkeligt til sælger eller modtager pengene øjeblikkeligt, hvis du er sælger), det koster lidt i kurstab (Paypal giver en lidt dårligere kurs på Euro, end den normale kurs, så hvis du hæver penge på din Paypalkonto tilbage til din danske bankkonto, som du har stående fra et salg (man kan ikke indsætte penge på sin Paypal), så får man altså en dårligere kurs) det koster også et gebyr for sælger, men det smarte ved Paypal er, at hvis man er blevet snydt i en handel, så kan man i sidste ende kontakte PBS/banken og få tilbageført det beløb Paypal har hævet på dit kreditkort (mod et mindre gebyr), så på den måde er man lidt bedre sikret.
1000000 gange tak.. det var lige det svar jeg ville have..

suzuki GS 550 E årg 82.
Vi har købt flere mc på e.bay men vi henter dem normalt selv og betaler når vi henter den.
Jeg har en gang betalt og så fået den leveret via et fragtfirma det viste sig så at toppakningen var gået, jeg skrev pænt til ham om vi skulle dele halv skade men nej det ville han ikke , for hvis den ikke var 100% ok skulle jeg ikke hænge på den.
Vi aftalte så at han skulle sende pengene retur , også pengene jeg havde betalt til fragt, jeg var noget spændt om jeg nogensinde hørte fra ham igen, men det må jeg sige der gik kun få dage så var pengene tilbage på min konto . Så nu havde jeg både mc og pengene ( den er blevet sendt tilbage til ham)

Så der findes utroligt ærlige mennesker i Tyskland.

Hilsen den glade Virago 1100 cyklist

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis