Hævning af Peugeot

Jeg er den lykkelige ejer af en Peugeot 306 3 dørs fra 99. Har bare lige et problem. Bilen er sænket rigtig meget. Ved ikke hvor meget, men vil tro at de har sænket den alt hvad den kan trække. Og jeg kan ikke køre med personer bag i bilen uden at den skraber på kasserne. Er der nogen der ved hvad standart målet er for sådan en. Altså hvor meget skal den hæves igen for at være tilbage i standart mål?? Den har de originale fjedre i foran. Er der nogle som kan svare mig på hvor meget jeg skal få min mekaniker til at hæve den???
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!

Jeg tror ikke din bil er sænket som et led i styling, lyder snarere som en defekt/træt bagbro.
Hvordan med baghjulene ?
Står de lodrette eller lidt skæve, forstået sådan at toppen af hjulene er længere inde end bunden af hjulene.

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej Retro
Den er sænket i forbindelse med styling, det er jeg næste sikker på, da jeg lige har haft den til service for at sætte de originale fjedre i. Ham der ejede den før havde sat nogle andre korter/stivere i. Eller dvs. jeg håber det ikke er en træt bagbro. Er det kendetegn for den årgang/bil??
Hmm kan ikke lige se om hjulene stå lige, måske hælder de lidt ind ad som du beskriver. Men hvis er det meget lidt.
Hej!
-Undskyld min lidt negative vurdering, af dit problem.- :oops:
Men det fremgik ikke helt klart af første indlæg at bilen igen havde fået standard fjedre foran.
Hvorfor hulan har mekanikeren ikke bare justeret bærearmene i bagbroen tilbage til standard, når han jo vidste at bilen var sænket :roll:
Det må være her problemet ligger.
Er det en hobbymekaniker, må vedkommende ud med tommestokken og måle på en standard, eller evt. kontakte SBI /synshallen.
De har de nøjagtige mål.
Mvh. retro.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej Retro

Det er helt ok, jeg er bare lidt nervøs for at der skal laves større reparationer på bilen igen... biggrin Har lige brugt rigtig mange penge på den... :evil: øv øv. Men lige mht. til det vidste jeg at den var sænket... heldigvis. Men grunden til jeg lagde spørgsmålet ud var nemlig også fordi jeg ikke kunne forstå at mekanikeren ikke bare kunne hæve lige meget i hver side, så den bare kom lidt op. Men da jeg ikke er specielt klog på biler er jeg meget glad for dine svar. Jeg takker rigtig mange gange.

Mange venlige hilsner
Mimss
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis