Glasvæv og udvendige hjørner

Hej til alle
Håber at der en der kan komme med nogle gode råd !!
Jeg skal i gang med at sætte glasvæv op i hele huset i vores nye hus, men jeg syntes ikke rigtigt at jeg kan få det til at lystere :evil:
Når jeg skal rund om et udvendigt jørne kan jeg ikke rigtigt få det til at blive hængende, vævet slipper lige meget hvad jeg gør.

Michael

Michael

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke væggen ved hjørnet er fuldstændig lige, vil det ikke være muligt at få glasvæv, der jo er ret stift og ikke lader sig trykke sammen, til at følge de buer, der måtte være i væggen. Jeg går her ud fra, at der er tale om en pudset væg.
Problemet kan løses ved at lade glasvævet gå næsten ud til hjørnet fra hver side og derefter montere en hjørneliste af træ eller metal. Det betyder også, at væggen er betydeligt mindre udsat, hvis der senere kommer et stød på hjørnet
Hej michael

JA! Hvis bare alle vinkler var rette og alt var i lod og vage, så ville det være meget nemmere.

Prøv at slibe glasvævet på direkte på hjørnet.
Fint og vandfast sandpapir lige på hjørnet fra begge sider. Sandpapiret skal være vandfast, da du skal slibe mens limen er våd.
Prøv det.

God fornøjelse
Peter

cool Peter

"God dam' it Alexis, I need that pipeline"
Det vil altid drille, men det kan lykkes.
Lim vævet på den mest synlige side først men forbi hjørnet. Når limen er tør, kan du trække vævet omkring hjørnet (brug rigeligt med lim på hjørnet).
Er væggen ikke helt lige/i vinkel, er det nødvendigt at lave små indsnit i vævet for at få det glat - men lavet med en skarp kniv ses det ikke.

Mvh.

Jan R.
..........du skal køre ud til hjørnet , skære det overskydende af , og fortsætte med en ny bane rundt om hjørnet,
når du har malet 1. gang sliber du hjørnet med sandpapir og den bliver dejlig rund og du har ikke udposninger men et flot hjørne
god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Citat fra g.lykke

..........du skal køre ud til hjørnet , skære det overskydende af , og fortsætte med en ny bane rundt om hjørnet,
når du har malet 1. gang sliber du hjørnet med sandpapir og den bliver dejlig rund og du har ikke udposninger men et flot hjørne
god arbejdslyst

JA, det virker.

Hilsen Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Hej iigen
Takker for alle jeres input, jeg tror at jeg vil gører som G lykke skriver, det er noget lunde samme løsning jeg var kommet frem til.

Michael

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også