Maling af mdf plader

Hej
Er ved at lave skillevægge og hylder i mdf til et skab i børneværelset.
Jeg havde regnet med at sprøjtemale det med noget acrylmaling i glans 40 eller mere.
Er der andre forslag, både til valg af maling og glans.
Skulle man evt. afslutte med klar lak.

Lågerne har jeg også selv lavet, de 4 af dem skal have tapet på udvendigt og det 5 skal have spejl på. Jeg havde regnet med at sprøjte male dem hvid på bagsiden, så det er en lys farve, istedet for den lidt brune farve de normalt har. Er der andre ideer udover montering af lys.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
.......du kan da også male med en meget korthårdet rulle. det bliver næsten lige så pænt som når det er sprøjtemalet .
acryl glans 40 er OK

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Jeg mener at bliver langt pænere at sprøjtmale lågerne istedet for rullen. Rullen (synes jeg) giver nogle "buler".

Men har også lige et spørgsmål:
Hvis man har en kompressor og en maler pistol. Hvor stort et tryk skal man så male med ? - Ved godt at det sikkert er en større videnskab, men er der nogle der har et bud ? Har tidligere lavet et rigtigt godt resultat (men kan ikke huske hvad jeg gjorde), men har også prøvet hvor det ikke blev helt godt (det blev lidt nupperet). Kan dette evt. skyldes at der var for stort tryk på, så malingen "tørrede" inden den landede ?

/jan

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
..........skal du sprøjtemale dine låger skal du bruge en overkop-pistol, da den kræver mindre luftmængde( malingen synker selv ned til dysen ), du skal fortynde din maling og ikke bruge større lufttryk end nødvendig , men det afhænger af malingen , sprøjten , temperaturen .
jeg har malet en stor campingvogn i en hal med en lille 2 hk kompressor og en overkoppistol til 149,- med et fint resultat , men malingen var også tynd , og der blev sprøjtet 3 gange

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også