Tillykke-du har vundet en gratis reejse til Caribien -paspå!

Hej

Telefonen ringede i går, en stemme fortalte at vi havde vundet en gratis rejse med krydstogtsskib til caribien. En yderst professionel mand spurgte om forskellige banale ting (har du et pas? hvor mange skal med? osv.) Fortalte også at udenrigsministeriet og nationalbanken var med i det for at få os til at bruge noget valuta (lidt tyk hva´?) Laangsomt nærmede vi os lidt mere følsomme oplysninger omkring kreditkort o.l. Jeg viste godt at flere var blevet narret til at give kredtikort informationer gennem de sidste uger og havde tabt nogle penge på det. Dog så små beløb at politiet ikke brugte ret mange resourser på at efterforskede sagerne, men alligevel så meget at det gjorde ondt på ofrene at miste de penge.
Jeg kunne ikke lade være med at spille lidt med, fyren var givetvis yderst professionel. Inden man viste af det kunne man snildt have givet ham adgang til ens kreditkort oplysninger. På et tidspunkt synes jeg at spørgsmålene gik lidt for vidt og sagde at "den slags informationer gav jeg ikke over telefonen til folk som jeg ikke kender" Reaktionen kom straks "så kan jeg ikke hjælpe dig, rejsen er mistet - farvel"
Så let slap menden alligevl ikke, jeg fortalte ham at netop hans slags var omtalt i pressen og det han havde gang i var tyveri. Manden blev skide sur og kaldte mig mange på engelsk som ikke egner sig til gengivelse på denne sobre side. Egentlig ret smart, skæld offeret ud, få ham til at følde dårlig samvittighed, så går han ikke til politiet.
Dette indlæg blot til almindelig orientering og advarsel. Hold dine følsomme oplysninger hos dig selv :!: Bliver du ringet op som jeg, kan du da godt lige sige din mening til skiderrikken og spille lidt med for sjov

mvh Anders
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Yep, der er mange gode timer derinde.

Meget af det første de lavede som ikke er public mere er virkelig sort humor.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej mæ' jer

Jeg har netop her i weekenden oplevet noget nær det samme. Da jeg tog telefonen var det dog en computer'iseret stemme der sagde at jeg havde vundet en rejse - vistnok også til Caribien. Jeg fik derfor ikke mulighed for at tale med nogen "rigtige" mennesker.

Efter de seneste ugers (måneders) debat i medierne var jeg naturligvis opmærksom på problemet og lagde blot røret på.

Der er altså åbenbart flere "firmaer" der praktiserer denne metode at snyde folk på... :evil:

Ha' en god mandag
TheKrus
Hej Anders

Jeg har også prøvet noget lignende, men i mit tilfælde var det en båndoptager der afspildede en meget venlig kvinde - formålet var dog det samme....
Iøvrigt har jeg også fået et brev (Det man kalder FISHING) - og det vil jeg da også lige advare imod. Brevet er vist på billedet.

Mvh Anders
da jeg kom hjem fra ferie lå der to halve beskeder på min telefonsvarer om at jeg også havde vundet en rejse til Caribien... Hvis jeg tastede 9 for at få min gevinst. Det er forhåbentlig ikke en reklameform vi skal til at vende os til.

Green

OK, jeg er også lige kommet hjem fra London her i weekenden og ganske vist, så lå der en besked magen til. Men nu er jeg en meget skeptisk person, hvad sådan noget angår, så jeg tænkte: "Hmm... jeg har vist ikke deltaget i nogen konkurrence eller lotteri, og der er sikkert ikke nogen der vil forære mig en flere-tusinde-kroners-rejse til spot pris, så det må sgu nok være svindel... lige som Nigeria-brevene". :wink:

Undskyld, men jeg forstår ikke folk automatisk vælger at betale til sådan noget... eller falder for sådan et trick. Man har vel lov til at tænke sig bare lidt om?
Jeg fik at vide, at jeg havde vundet en tilsvarende rejse til Caribien, men det var på min yahoo-mail. Har dog også set et noget suspekt telefonnr. på nummerviseren. :?
Hvorfor skal man overhovedet oplyse sit kreditkortnr. hvis man har vundet en GRATIS rejse :?: :roll:

Rikke

[URL="http://www.babytid.dk/Forum/index.php?act=idx"][/URL]
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis