Tillykke-du har vundet en gratis reejse til Caribien -paspå!

Hej

Telefonen ringede i går, en stemme fortalte at vi havde vundet en gratis rejse med krydstogtsskib til caribien. En yderst professionel mand spurgte om forskellige banale ting (har du et pas? hvor mange skal med? osv.) Fortalte også at udenrigsministeriet og nationalbanken var med i det for at få os til at bruge noget valuta (lidt tyk hva´?) Laangsomt nærmede vi os lidt mere følsomme oplysninger omkring kreditkort o.l. Jeg viste godt at flere var blevet narret til at give kredtikort informationer gennem de sidste uger og havde tabt nogle penge på det. Dog så små beløb at politiet ikke brugte ret mange resourser på at efterforskede sagerne, men alligevel så meget at det gjorde ondt på ofrene at miste de penge.
Jeg kunne ikke lade være med at spille lidt med, fyren var givetvis yderst professionel. Inden man viste af det kunne man snildt have givet ham adgang til ens kreditkort oplysninger. På et tidspunkt synes jeg at spørgsmålene gik lidt for vidt og sagde at "den slags informationer gav jeg ikke over telefonen til folk som jeg ikke kender" Reaktionen kom straks "så kan jeg ikke hjælpe dig, rejsen er mistet - farvel"
Så let slap menden alligevl ikke, jeg fortalte ham at netop hans slags var omtalt i pressen og det han havde gang i var tyveri. Manden blev skide sur og kaldte mig mange på engelsk som ikke egner sig til gengivelse på denne sobre side. Egentlig ret smart, skæld offeret ud, få ham til at følde dårlig samvittighed, så går han ikke til politiet.
Dette indlæg blot til almindelig orientering og advarsel. Hold dine følsomme oplysninger hos dig selv :!: Bliver du ringet op som jeg, kan du da godt lige sige din mening til skiderrikken og spille lidt med for sjov

mvh Anders
Hej Telefonen ringede i går, en stemme fortalte... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det trick som "de" bruger er at bede om oplysninger i en lind strøm og fortælle dig at du kun kan tjekke ind på hotellet hvis du har enten visa eller mastercard. Inden du ser dig om har du givet både kortnummer og det hele for manden skulle jo lige tjekket det hos visa - lige som han lige tjekkede at du havde et gyldigt pas da han spurgte om det. De er ret snu.

mvh Anders
Jeg så i avisen forleden (Politiken var det vist) at en TDC-mand var citeret for, at ved opkald fra USA betaler opkalderen til modtageren lægger på. Hvis man således trækker sagen i langdrag - og eventuelt lægger røret mens man går ud og rydder op i carporten - skulle opkalderen angiveligt gå helt i spåner. Det skulle samtidig sikre mod yderligere opkald. Under alle omstændigheder er det da gratis at prøve.
Citat fra Lars ON

Jeg så i avisen forleden (Politiken var det vist) at en TDC-mand var citeret for, at ved opkald fra USA betaler opkalderen til modtageren lægger på. Hvis man således trækker sagen i langdrag - og eventuelt lægger røret mens man går ud og rydder op i carporten - skulle opkalderen angiveligt gå helt i spåner. Det skulle samtidig sikre mod yderligere opkald. Under alle omstændigheder er det da gratis at prøve.


Artikel fra BT er her. http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=416204/

Læs især advarslen her =

Advarsel

Forsøg ikke at give svindlerne igen ved at lade være med at lægge røret på, hvis du har din mobiltelefon med til udlandet. I så fald betaler du nemlig selv taksten fra Danmark til det land, du befinder dig i.
Har du et abonnement, hvor du selv betaler lokaltakst for modtagne opkald, så er dette selvfølgelig heller ikke en god idé.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Virke det også med ham fætteren fra Indien, der ringer fra International Banking. Normalt snakker vi jysk til ham, men han ringer ca. hver anden måned.

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis