Lineær bevægelse

Jeg står og skal have kreeret et apparat der kan udføre en linæer bevægelse med et slag på ca. 15 cm. Farten skal kunne reguleres, og helst op på ca. 15 cm/sekund. Er der nogen der har nogle (prisbillige) forslag?

Knaswink
Jeg står og skal have kreeret et apparat der kan... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Knas.

Fik du noget ud af svarene ?

Og til dig Green, så er en lineær bevægelse, en ligerettet bevægelse, som fx. en stempel der kører ud eller ind. Til forskel fra en rotationsbevægelse, som fx. en el-motor, der hvor akslen snurrer rundt.

Og til dig Håndværkeren, hvad er det der fylder hele garagen ?

v.

aja
Citat fra aja

Og til dig Håndværkeren, hvad er det der fylder hele garagen ?

Mon ikke Thomas FH mente, at pumpen fyldte hele værkstedet (eksploederede)?? Håndværkeren er vist bare på syre i dag :?
Hej Alle.

Det er bare så rart at der findes humor her på LSD. Så kan vi alle sidde og grine lidt ved skærmen :lol: :lol:

Man kunne også sige at en liniær bevægelse er en bevægelse mellem to punkter, eks. mellem A & B eller omvendt og den kan både være horinsontal eller vertikal, dog ikke på en gang :lol:

V.h Håndværkeren smile
En uddybning af tidligere indlæg:
Fodpumpen består af en cylinder og et stempel. Hvis man sætter tryk til cylinderen flytter stemplet sig.
Den ide lever op til kravspecifikationen eller mangel på samme.
Lidt detaljer ville gøre det lettere at komme med ideer.

Min Far lever stadig, men er blevet gråhåret.

Mvh Thomas

Hej,

Har du overvejet at bruge en aktuator. prøv at tjekke LINAK hjemmesiden de laver kun liniær bevægelse.

Hej knas

Fladt lige over dit indlæg, ved godt det er længe siden men jeg kan ikke dy mig. køb en billig bajonetsav den har før opfyldt det ønskede formål, men pas nu på med 220 volt :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis