digital satellit box - fordeler

Hej,

Jeg er en af de uheldige, som ikke har mulighed for kabel eller net-tv. Jeg er derfor nødsaget til at bruge en satellit.
Jeg har flere TV i huset, og vil selvfølgelig gerne kunne se flere forskellige kanaler på på de forskellige TV samtidigt, men jeg synes ikke at jeg vil betale dobbelt abonnement. Men dette synes ikke umiddelbart muligt. Jeg vil dog alligevel spørge om der er nogen der har en smart ide til hvordan det KAN gøres.
Ellers, må jeg nøjes med den spegede løsning, hvor jeg dog i det mindste ikke skal have et løst antennekabel liggende, som jeg kan flytte sammen med decoderen, til det rum, hvor jeg gerne vil se TV. Jeg har købt en fordeler-dims hvor jeg burde kunne tilkoble forbindelsen ud til parabolen, og kan så derfra trække tre kabler ud til tre forskellige rum, så jeg kan få lave en antenne-tilslutning i væggen i de tre rum, og jeg kan så koble decoderen til i det rum, hvor jeg skal bruge den. Men det virker ikke. Jeg får bare en meddelelse om at der er ikke er forbindelse til parabolen. Er der noget man skal være specielt opmærksom på?

PS: Jeg har Viasat abonnement.

Mvh,

Mikkel
Hej, Jeg er en af de uheldige, som ikke har... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra billito

Tja, kabel tv.. rolleyes

Men bor ude på bøhlandet, hvor der er 3 beboere på en 3 km grusvej

Der er kabel/net i den by der ligger "lige om hjørnet".. Men det kommer ikke her forbi..

Så må nøjes med den løsning vi nu, men den virker jo også, men kabel, det ville bare være det rene luxus..cool



den eneste udvej for dig er hvis du vil have cd er :
x antal conax bokse fra dba
et sæt smartwii
passende lnb med x antal udgange

org kortet fra cd sættes i smartwii og klient kortetene sættes i hver conax box nu kan alle se tv uafhængig

det er desværre billigste løsning når du ikke kan få kabel

selv får vi kabel via trefor profiber inden jul så det bliver interesant og se hvordan det kører ,
Med Viasat, der kan man altså også få en "dobbelttuner". Dvs. en boks med TO tunere, så man kan se en kanal samtidigt med at man optager på en anden. Køber man sådan en føtter (tror de vil have omkring kr. 1000,- for den), så kan man for ca. kr. 50,- ekstra om måneden få et ekstra kort til den "gamle dekoder", så kan man altså (hvis man har LNB'ere nok til det) se to kanaler samtidigt med at man optager på en tredie.

Det hedder et "guld abonnement".

Til Canal digital kan man "snyde" og bruge smartwi som tidligere foreslået.

Jeg har tidligere bekrevet min metode, hvor jeg har valgt at sætte en diseqc switch op, og tilslutte samtlige TV denne switch. Så skal jeg "bare" istedet for at komme forbi med en fjernbetjening, tilslutte dekodere efter behov, og føre en IR forlænger fra de enkelte værelser ned til mit "teknikrum", jeg er stadig begrænset af at max 4 personer kan se fjernsyn fra den samme sattelit samtidigt på hvert deres fjernsyn, men da vi kun er tre personer i husstanden, så går det nok alligevel. Jeg kan naturligvis også kun dekode kanaler på det antal TV jeg har dekodere til samtidigt.
Det viasat har er Viasat plus som koster 100 kr ekstra om måneden og så får du GRATIS ekstra kort til den gamle parabol. Den nye "dobbelt" tuner koster 1500 kr. smile
ellers skal man over i x antal dreambox som kobles sammen til og se org kortet i en af modtagerene

fordelen ved dreambox er den sluger både cd og viasat kort samtidig
Hejsa

Selv om det er meget lang tid siden I skrev dette vil jeg lige snake med. Der er udbygget meget kabel net siden men:

Jeg havde et lignende problem da jeg boede I nogle lande der kun havde interessant TV via sattelit. Så jeg installerede MythTV på en Ubuntu Server. Den kunne optage fra flere sattelit bokse og styre dem med en infrarød sender fra serveren istedet for en fjernbetjening. På den made modtog severen kanalerne og serveren kunne sende kanalen videre over en LAN til andre PCere der stod ved de andre TV I huset. Så på alle TV kunne man se alle kanaler.

Jeg har startet den op igen her I Danmark og bruger den til at dele alle medier I huset incl tv kanaler.


Jon
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis