Rustbeskyttelse af bil, bagbro

Jeg har en del rust på undervognen (gammel Ford Mondeo), mest på, og omkring, bagbroen.

Det er faktisk kun bagbroen, resten at bilen ser fornuftig ud. Der er dog også lidt rust under side-panelerne.

Da bilen er totalt rustbekyttet for 2 år siden, og en ny behandling koster 4000 Kr. har jeg besluttet mig til at prøve selv på en lift på et gør-det-selv-værksted.

Nu til spørgsmålet: Hvilke Dinitrol eller Tectyl produkter skal jeg bruge? Jeg har nu brugt en time til at søge på Dinitrols og Tectyls websider, men det skal åbenbart være en hemmelighed for private, hvilke produktnumre/betegnelser, man skal bruge til hvad?

Jeg mener at kunne huske, at man skal starte med et tyndt penetrerende produkt, lade det tørre, og dernæste sprøjte eller pensle et sort slidlag på?

Kender nogen svaret på, hvilke produktnumre eller -betegnelser, jeg skal bruge?

Kender nogen en "vejledning" til hvordan man evt. gør?

På forhånd tak!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smut f.x. ind på harald nyborgs hjemmeside og søg på dinitrol - der kommer fine beskrivelser frem.
Anyway - det vil være en fordel at bruge samme produkt, som der sidst er sprøjtet med. Du kan risikere, at to forskellige produkter ikke arbejder ordentlig sammen! Men er bilen sprøjtet for to år siden og den nu trænger igen, så har det været en amatørnisse...........

Skal du gøre det selv, så start med at rense godt af først. Det optimale er en damprensning, men.... så skal den jo tørre et par dage. En god gang trykluft gør god fyldest.
Og netop - så skal den sprøjtes med en tynd olie, efterfulgt af et slidlag. Skal du låne dig til et værksted, så tror jeg det er billigere at få sprøjtet hele bunden hos en prof. - her vestpå koster det normalt en god tusse....

Mvh.

Jan R.
Lyder rigtigt - er det, jeg selv har brugt pletvis ved lejligheder - og det holder ganske udmærket. Min bil er nu 8 år, har kørt 260.000 og er kun sprøjtet en gang. Absolut ingen rust i bunden. Til gengæld "pletter" jeg den op en gang om året med en "rystedåse" - for visse steder er mere udsatte end andre.

Har lige skilt en dør og bagklap ad "for sjov" - selv fem år efter sprøjtningen er de øverste dele stadig tværet ind i den tynde olie, så tror ikke man behøver give bilen hele turen hvert 2. år som det anbefales af nogle ;-)

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis