Citat fra Tengstedt
Jeg vil godt prøve at uddybt det med radiatoren, for nu har jeg fået min familie på nakken om det skal laves, den havde åbentbart smidt en "sø" og spor efter sig på vejen.
Jeg har aldrig ser det var noget med den før, indtil for et par dage siden jeg tænkte måske den skulle bruge lidt vand, og den så ret tom ud
Så jeg fik en 1½L vand i den, så jeg kunne se vandet fra toppen, efter min første tur, lyder det som om der er et stort tryk i den og et lille hul.
Jeg har fundet ud af at selve blæseren er våd på bagsiden, og kan mærke hvor luften kommer ud, når jeg holder hånden ned bag radiatoren.
Bilen bliver ikke mere varm end normal, altså omkring de 90º (tror jeg nok midten af måleren er)
Kan sådan et hul i en radiator "lappes" eller hvordan skal der laves, for i længden er der vel ikke så smart (plus jeg har familien på nakken, heller ikke smart)
Med Venlig Hilsen
Kristian
hmm du siger du kan mærke der kommer luft ud? hvad sker der hvis du fylder vand på, kommer der så vand gennem det sted du mener der er hul ?
men din familie har ret, det er ikke smart med hul i kølesystemet, det kan i sidste ende, blive en ret dyr rep.
men din "sodavands" :lol: lyd kom den før eller efter du havde fyldt vand på ??
hvis den først er kommet efter påfyldning af vand kan det sagtens være overskydene vand, som bilen har smidt ud. og så er der ikke noget at være bekymret over,
de fleste nyere biler han en expandtions beholder , hvor man fylder kølervæske på, så mon ikke din bil også har ? på denne beholder er der et min/max mærke og vandstanden skal ved kold og slukket motor stå mellem disse mærker.
prøv at se om du ikke os har en sådan i dit motorrum, den ligner som regel en spriklervæske beholder. kig evnt i instruktionsbogen til bilen hvis du har en sådan.
håber der var lidt mere at gå efter

ellers så spørger du bare igen