man kan gøre det selv (male bil)

ja syns da lige jeg ville vise mit seneste GDS projekt frem, 8)

bilen var efterhånden ik så køn, for hvid med rust nuancer ser ud af H til :?
så her i ferien gik jeg amok, splittede det yderste af og sleb ned hvor der var rust, og kun det øverste lag hvor malingen var fin.

der er brugt materialer for ca 1000,- kr hvilket inkludere plast til afdækning, maler tape, maling, fortynder, sandpapir + div.

resultatet er blevet helt godt når jeg selv skal sige det :lol:

ja der er lidt enkelte nullermænd samt spor fra de obligatoriske insekter, men ik noget der er værre end det ka poleres væk 8)

billederne fra hele seancen er at beskue her

www.lynghoy.dk/billeder

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Gert.m
Nydelig arbejde (uden at have forstand på billakering)
Har du renset/pudset hjulkapslerne??? Ellers gør det :lol:
Fed farve.
hilsen
sniffer

Sniffer  
Citat fra Sniffer

Hej Gert.m
Nydelig arbejde (uden at have forstand på billakering)
Har du renset/pudset hjulkapslerne??? Ellers gør det :lol:
Fed farve.
hilsen
sniffer


takker smile

nej de er ikke blevet renset eller pudset, men der er tilgængæld kommet andre fælge på efter den er blevet malet biggrin
de skal så lige ha en vasker 8)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har du grundet hele bilen inden ny maling ?. Brugte du 2 komponent maling ?.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Har du grundet hele bilen inden ny maling ?. Brugte du 2 komponent maling ?.

MVH


ja den er blevet grundet.

nej det er ikke 2 komponent, malingen der er anvendt er traktor maling

type Q-coat fra New Holland

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej

Godt projekt wink

Er det nemt at gå til hvis man ikke har prøvet det før og kun har sådan en billig malerpistol fra onkel Harald?

Hvor kan man købe maling til det?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det ser da rimeligt ud, farven er jeg ikke så vild med. Men du er god til at mure !

V.h. Håndværkeren
Citat fra Jøren Linde

Hej

Godt projekt wink

Er det nemt at gå til hvis man ikke har prøvet det før og kun har sådan en billig malerpistol fra onkel Harald?

Hvor kan man købe maling til det?


Takker biggrin

tjae det syns jeg det var, der self et par enkelte bitte små løbere + div insekter der sneg sig ind i min midlertidige malerkabine.
det var kun anden gang jeg forsøgte mig som maler, mit første projekt var en fiat 127 som endte med at være blå og lakken lignede appelsin hud cool , for lidt og for tyk maling.
Golfen lykkedes en hel del bedre, men ville nok i set i bagkloghedens tegn ikke ha haft skade af et eller 2 lag maling mere.

første gang jeg malede brugte jeg en lille hobby kompressor af den gængse billige model og en harald nyborg sprøjte med beholder under sprøjten, det tog laaang tid for den kræver en del luft som den lille kompressor ik ku levere.

anden gang (på Golfen) brugte jeg samme kompressor, men en Netto tophængt sprøjte, den er meeeget nemmere at indstille og kompressoren havde ikke de store problemer med at levere luft.

malingen, ja den er købt hos den lokale traktor/værktøjs forhandler.

men som et godt ordsprog siger "et gordt forarbejde, gir et godt resultat"rolleyes sjusker man med slibning, spartling og grunding ja så kan det ses når først lakken kommer på.

mht. grundmaling, så har jeg af en autolakere fårt anbefalet (senere) at bruge den fra Esbjerg maskinfabrik (mener jeg det hedder) den skulle minde meget om den de proffe bruger, bare billigere, og så kan den arbejde sammen med de typer lak de proffe bruger, den kan den jeg har brugt desvære ikke, men den fungerede fint til malingen fra samme fabrikant (Q coat)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra Håndværkeren

Det ser da rimeligt ud, farven er jeg ikke så vild med. Men du er god til at mure !

V.h. Håndværkeren


he he der er ik mange der kan lide den farve :p men ja mure kan jeg også , om jeg så er god til det, det lader jeg andre vurdere , men huset står da endnu wink

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Den store fordel ved farven på din bil, må være at den er lidt dum at stjæle. Den vil kunne findes meget hurtigt med den farve.
Jeg køre Motorcykkel og pudsearbejde ligger ikke lige for efter en fortalte mig at et møgbeskidt "lig" havde meget lidt interesse hos potientuelle tyveknægte.
Den fejler ikke noget og opfylder lovens krav til punkt og prikke, men den ligner noget der burde være løgn.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Den store fordel ved farven på din bil, må være at den er lidt dum at stjæle. Den vil kunne findes meget hurtigt med den farve.
Jeg køre Motorcykkel og pudsearbejde ligger ikke lige for efter en fortalte mig at et møgbeskidt "lig" havde meget lidt interesse hos potientuelle tyveknægte.
Den fejler ikke noget og opfylder lovens krav til punkt og prikke, men den ligner noget der burde være løgn.

V.h. Håndværkeren


det var faktisk os en af årsagerne til jeg valgte den farve, en bil der var nem at genkende wink og for at gøre det endnu nemmere så er der et stort tigerdyr på kølerhjelmen :p

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også