Værksted af gasbeton

Hej alle

Jeg går og leger lidt med tanken om at bygge et lille værksted (plads til en lift og 2 biler ) .. og jeg har set nogen gøre det i gasbeton... hvilket fundament skal man bygge det på?? og hvordan laver jeg det... er det svært at bygge i gasbeton og kan det holde til den salgs som jeg har beskrevet?? priser? og hvis der andre ideer ville det være rart at høre dem for jeg har pt kun gasbeton i hovedet :wink:

nåh ja.. hvad med byggetilladelser? jeg har en mark som er rigeligt stor til projectet... smile

havde tænkt mig det skulle være noget i stil med det på billedet... bare større biggrin

*GIT*
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Git !!!

Hvorfor bygger Du ikke i LECA blokke ??? Leca koster ca det ½ gasbeton (Købte selv hos Jacobsen & sønner i sydhavnen, København) og de isolerer lige så godt når de får en gang puds. Gå på kommunens tekniske afdeling og få pjecer på småbygninger. Invester også ca. 120 kr i statens "Bygnings reglement for småhuse" (den hedder noget i den stil). Kan bestilles hos boghandleren. Køb også "TRÆ28" fra træbranchens fællesråd (ca. 100kr), der omhandler alt om spær og regler. HUSK: Lad være med at fortælle kommunen at du skal lave biler i bygningen, ellers skal der være olie-/vand- udskiller og en hel masse dyre kloakting.

mvh/ Miro
Når du skriver "Mark" så lyder det som om du er på landet..
Og pludseligt er amtet lige så vigtig en faktor som kommunen. Altså hvad angår tilladelser.

Men kontakt kommunen og de vil kunne vejlede dig i hvad der skal laves af dokumentasion og hvem der skal søges tilladelser hos.

MVH Njord
Hej

Tak for de tips.. det var lækkert ...

*Marken* er en del af grunden der kun er adskilt af en lukket (stille) vej

fundamentet hvordan ville i gribe det an???

Git
Grav en rende på 90cm hele vejen rundt. Stavl FUNDA blokke op til ca 20cm over jorden. Fyle blokkene med beton. Nu kan du bygge med LECA blokke ovenpå fundamentet. Grav muldlaget af mellem fundablokkene, læg 10cm sten, 150 mm flamingo støbeplader, stålnet bindes ovenpå pladerne og der hældes ca. 10-15 cm beton på.
Gå på biblioteket og i byggevarehusene der er masser af gode byggevejledninger.

mvh/ Miro
MiRo skrev: Invester også ca. 120 kr i statens "Bygnings reglement for småhuse" (den hedder noget i den stil). Kan bestilles hos boghandleren.

Har jeg ikke ret i at man kan finde reglementet på internettet. Mener da helt bestemt at jeg under vores ombygning har fundet det på et tidspunkt. Kan desværre ikke huske hvordan jeg fandt det....

Der er nok andre herinde på siden der kan svare på det og vupti har du sparet 120 kr... :lol:

Hejho
Annonce
Hej alle...


Tak for svarende... det var lækkert at høre hvordan man skal gribe det an.... var mest spændt på det med fundamentet... troede der var flere krav det dette...

GIT :lol:
Hej

Et råd inden du graver din "kartoffelkælder" ( læs: smørregrav ) så prøv at grave et hul i den dybde dy ønsker på det sted hvor garagen skal bygges.
Dæk hullet af med en plade og sårg for at regnvand og overfladevand ikke kan løbe i hullet. Se ni i en uge eller to om der kommer vand i bunden af hullet.

Hvis det bliver vådt skal du sikkert tage nogle hensyn når du støber "kartoffelkælderen" ellers risikerer du at der altid står vand i bunden. Altså tilløbende grundvand.

Hvad du evt skal bruge af special beton ved jeg ikke men mon ikke de kan hjælpe dig på betonværket.
Husk også en god isolering af gulvet og en kraftig armering.

MVH Njord
Fortæl endelig kommunen at der skal være en smørregrav, og det er fint at du får lavet olie-/vand- udskiller og andre ting... For vi vil have grundvandet rent!
Vi er meget ude efter virksomheder som spilder og forurener, det skal også gælde for gør-det-folket/lav-det-selv-folket!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis