Hvad er en "FISPA"

Hej bådfolk,

- på siden af mit skib sidder der en rund dims.

Diameter: ca. 6 cm
Materiale: sandsynligvis galvaniseret jern
Særlige kendetegn: FISPA 222101

På indersiden af båden, ser det ud som om den er fæstnet med en stor møtrik, der slutter i en hul bolt, med gevin.

Er der nogle af jer der ved, hvad den laver der ?

>>Hilsen Lars cool
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det et stykke ledning vi kan se på indersiden af skroget ???
Umiddelbart har jeg svært ved at se mig ud af det.

Vh.

Torben.
Hej Lars: Jeg kender kun en fispa fra især gamle sportsbiler, det er den dims der føder kaburatorerne, mekanisk membranpumpe, nogen gange hjulpet af en elbooster. mvh Benny.

Benny N.
Hej igen,

- nej, det er ikke en ledning der sider i hullet, men noget gummiagtigt, sandsynligvis for at dække indgangen.

På den anden side kunne jeg godt forestille mig, at man af en eller anden årsag, har anbragt en ledning i hullet, og derefter fæstnet denne, med en slags møtrik, ligesom på gamle speedometerkabler, til cykler og motorcykler.

Men jeg kan ikke komme i tanke om, hvad det skulle gøre godt for.

Jeg har prøvet at søge lidt på nettet efter sådanne en dims, men fik ikke rigtigt noget ud af det.

>>Hilsen Lars cool
Tja man kunne godt fristes til at tro at det ikke er et stykke maritimt tilbehør netop fordi som du selv skriver og det ser også ud til at være galvaniseret i stedet for rustfrit, jeg tror nu det er noget uden for det maritime område der i tidernes morgen er monteret, men vi kan vente og se hvad der kommer af indlæg på dit spørgsmål når nu alle saltvands folket kommer hjem fra deres sejlende ferie.

Vh.

Torben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis