Vægliste i eg

Hejsa

jeg har fulgt med på siden et stykke tid og har nu et spørgsmål jeg håber I kan besvare.

Jeg skal til at lave en knagerække og til det vil jeg gerne bruge egetræ. Men, hvor dælen køber jeg en liste af egetræ, der er 15-16 mm tyk og 70-80 mm høj, og ca 2 m. lang. Listen skal helst være nogenlunde retvinklet.

Jeg har kigget på BE Profiler og Hornbæk Træ, men de har ikke rigtig noget i de dimensioner. Silvan og Bauhaus har så vidt jeg kan se, kun lister i fyrretræ.

Er der nogen der har nogle forslag??

mvh
Jørgen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg havde samme problem sidste år, skulle bruge bøge planker til restaurering af et gammelt møbel. Løsningen blev at købe en råt opskåret planke for 100 kr ved et savværk. Alt efter temperament og egen adgang til relevant værktøj kan du så selv lave den videre forarbejdning, eller du kan lade en snedker skære planken til og høvle den for dig.

mvh Anders
Hejsa

jeg prøvede at kontakte www.smallmills.com, og kan konstatere at de først lige er startet op igen efter et års pause og kun i jylland. De havde sådan set noget egetræ liggende, men udgiften til levering ville langt overstige udgiften til planken.

Har kontaktet et par lokale savværker og håber på at de kan levere.

mvh
Jørgen
Prøv Johannes Fog trælast i lyngby. De er dyre, men du kan spare forsendelse.

Mvh Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis