Gid fan.......

Så skete det - halvvejs i sæsonen dødede maskinen. I nat efter lang tids kørsel med god fart endte jeg som planlagt i København. Min Maskine (gsx750r) ville ikke rigtigt gå i tomgang da jeg blev stoppet af det røde lys. Har gennem denne sæson haft lidt knas med tomgangen og tændrør, så lidt irreteret over endnu engang at skulle bøvle med det, listede jeg den hjem.
Her til morgen ville jeg lige ned og kigge på dyret, og konstaterede til min skræk at der lå en kæmpe pøl olie under motoren. Kunne derefter hælde en halv liter olie på inden minimum var nået.... Starte det ville den ikke! Ud efter mere olie og fylde den godt op, og nu kunne starten lige slæpe den igang. Tja kønt var det ikke, men der kom liv i dyret og en tyk tåge af hvid og blå røg bredte sig ud over gaden.
Er jeg ked af det, ja gu er jeg ked af det. Jeg er ked af, at jeg ikke endnu aner hvad der er sket, jeg er ked af, jeg ikke tog den ekstra ryge pause der måske ville have gjort, at jeg havde opdaget hvad der var under opsejling. Til gengæld er jeg ret glad for den ikke satte sig i nat mens jeg med 180 kmt. nød tilværelsen i fulde drag og følte mig nærmest lykkelig over hvor fantastisk en maskine jeg havde købt mig.....
Der er vist ikke rigtigt nogen pointe med dette indlæg, havde bare lige brug for at isolere mig foran computeren på en dag, hvor verden er grim og modbydelig. Heldigvis lover de regn og dårligt vejr hele weekenden, ellers havde det fan... ikke været til at bære!

Lim og dykker - så går det aldrig i stykker.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har nu brugt en del tid på at undersøge hvordan man bedst skaffer sig en ny motor som erstatning for den der tog livet af sig den anden dag. (Forresten sørgeligt at se den stå udenfor i en stor pøl olie) ;-( Men men men jeg har fundet flere steder der har maskiner der til at betale, blandet andet et mc-huset har mange på lager. Men nu er det at jeg tænker at jeg møske ligeså godt kan købe mig en hele maskine hjem fra tyskland eller et andet sted.
Det er ikke regler eller svar på afgiftsspørgsmål jeg er ude efter, men bare nogen gode links/ kontakter som andre har positive erfaringer med.

Lim og dykker - så går det aldrig i stykker.

Ved faktisk ikke hvor der står nummer 3 begge steder. (nu nummer 4)
Jeg har også fundet flere der henter maskiner hjem selv, men jeg tænker at det må være billigere selv at hente den i tyskland. Jeg har ikke planer om at skulle have den indregistreret, den skal bare "slagtes" og bruges som stumper på den jeg har holdende..

Lim og dykker - så går det aldrig i stykker.

Citat fra MIkkelV

Ved faktisk ikke hvor der står nummer 3 begge steder. (nu nummer 4)

Det er da bare fordi du har skrevet i alt 4 (nu 5) indlæg her på siden.
I.ø. så er www.folmersmc.dk en god side mht. hentning af mc udenlands.

Mvh. Carsten.
Kære Mikkel.

Jeg tror lige jeg ved hvordan du har det det. For mig var det koblingen, da jeg vel og mærke først fandt fejlen, og det kostede en dag hver gang, og af og til trækken med dyret en nat på måske et par kilometer, - var man træt uden at være fuld eller noget, som far og mor troede, når man var træt til morgenmaden? . Skille dyret ad, tage koblingen af (de fjedre er ret voldsomme!!!) i starten kunne jeg slet ikke, og min BSA 650 Rocket, jeg ikke kunne sætte på støtteben. Men selvom den vejede 220 kg og jeg 58 så er alt et spørgsmål om at lære det, og det gjorde jeg jo, og også med koblingen, som min far fik den lokale VVS-er til klemme sammen, og jeg lover jer, at han var stærk. Han klemte den bare sammen, så vi kunne sætte 12 møtrik i. SÅDAN .- 28 år - var det bare et mandfolk, og man gjorde ikke ikke meget ud ad det. Det var bare ok.

Senere kunne jeg også gøre det, med min søde revisorfingre, men der havde jeg også prøvet det så mange gange,at der at der var mange måder man kunne gøre det på en at trykke alle på een gang, men det var en englænder, og derfor tabte de MC mod Japan. At den så også af og til smed ½ liter olie sådan var de bare, men jeg elskede den, for jeg kendte den og den havde en lyd som ingen japaner og et træk som de ikke aner hvad betyder fra bunden.

Fik senere japaner, så det er kun et nostalgisk inlægsmile

Mvh. JørgenE
Synes lige jeg vil lukke denne tråd med at fortælle, at jeg nu er klar over hvad "fejlen" er.

Den person jeg for 8 måneder købte motorcykel af, havde mere fart i blodet end en f. model kunne levere. Derfor har vedkommende skiftet motoren til en R. model. Dette er såvidt jeg kan se på diverse regninger sket på et motorcykelværksted, men af en eller anden grund har de valgt ikke at skifte kaburatorene eller dysse dem om. :evil:

Derfor kunne vi da fik toppen af den, konstater at 3 ud af 4 stempler var færdige, det ene i sådan en grad, at der manglede 2 kvadrat centimeter..... Der skulle i sagens natur 4 nye propper til, renovering af cylender og en planing af toppen til. Det bliver dyrt. :roll:

Har nu fundet en anden maskine og skifter den her en af dagene, det bliver en f model der kommer på igen - jeg har jo kaburatorene der passer til en sådan. Lidt irreterende at alt dette kunne være undgået, hvis det værksted havde lavet det ordentligt, eller hvis den tidligere ejer havde købt en håndbog for suzuki og set på side 2, at man ikke bare sådan lige sikfter maskinen rundt uden at passe de forskellige andre motordele til.. :twisted:

MikkelV

Lim og dykker - så går det aldrig i stykker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis