Godt forsikringsselskab???

Hej "der ude i æteren"...

Er der mon nogen der kan anbefale et godt forsikringsselskab, som íkke tager for sig med både arme og ben???

Jeg blev for nylig ringet op af mit forsikringsselskab som pt. er Nykredit, de skulle lige chekke op på mig, sagde de ren rutine.... de fussionere jo hele tiden, og HVER gang bliver det bare dyrere...

Til min store harme er forsikringen ( en ganske harmløs ulykkesforsikring m. samme stillingsbetegnelse som tidligere) bare sådan lige steget til det dobbelte :evil: :evil: :evil:

Egentlig har jeg mest lyst til at give dem "fingeren", og vælge dén forsikring fra..., for hvis jeg skulle være så uheldig at få brug for dem, vil det blive et kedeligt tovtrækkeri, hvor det garanteret ikke vil være mig der løber af med "sejren"...

Jeg har selv arbejdet indenfor brancen for år tilbage, som sælger / konsulent, det var ikke mit drømmejob cry ...

Og blot at læse nogle få linier i policen, ja men så burde man jo få den første mén forsikring udb..., nej nu joker jeg :lol: :? :lol:

Så vidt jeg kan finde på nettet, er der det ene store multinationale selskab efter det andet - totalt ugennemskueligt - det kunne nok bedst svare sig at være aktionær i butikken, istedet for kunde... :roll:

Måske er det utopi, at tro, at der stadig findes ret små firmaer, som er til at stole på og tale med, men hvis I kender nogen :?: :?:

Vil jeg blive glad for en tilbagemelding...

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er der vel ingen forsikringsselskaber, der lever af ren velgørenhed. De kan altaå ikke udbetale højere erstatninger end hvad de får ind i præmie.

Nuvel, der går lidt af præmien til administration og til udbytte, men regnet procentuelt er det ikke de store penge.

Jeg har i mange år været forsikret i et af de store selskaber, der som du selv skriver hele tiden skifter navn, og har aldrig oplevet, at der var problemer ved skader, som der heldigvis ikke har været mange af.

Hvad man skal lægge mærke til er frem for alt, hvad forsikringen dækker, så man ikke blot tror, at man er dækket, for selvfølgelig dækker forsikringen ikke andet og mere end det, der fremgår af policen.
Hej

Det er min erfaring at det der oftest går galt, er at forsikringstageren lader prisen være altafgørende ved valg af selskab, og så i skadessituationen ikke kan forstå at der er både stor selvrisiko og mange forbehold.

Husk altid at det er en kontrakt hvor man betaler et selskab for at tage en risiko på aftalte betingelser, og at generelt er selskaberne gode til at holde deres del af kontrakten, men somme tider har forsikringstageren nogle helt andre (urealistiske/hjemmestrikkede) forventninger.

Jeg vil dog medholde de fleste, at det er et uoverskueligt marked.

To forsikringer som altid bør tegnes i samme selskab er indbo og husforsikring.
Lige et citat fra Berlinske Tidende i dag sagt af Troels Rasmussen fra Tryg

Det er det særprægede ved forsikring: man ved først, om man har et godt forsikringsselskab den dag, man får brug for det.


Nu skal man så lige gøre sig klart, at hvis et forsikringsselskab blot dækkede alt, hvad den enkelte forsikringstager selv syntes ville være rimeligt, så var forsikringen ikke til at betale.

Når vi tegner en forsikring er det i princippet blot således, at vi melder os ind i en forening sammen med en lang række medborgere. I foreningen forpligtiger vi os til at være fælles om at dække de udgifter, som foreningens enkelte medlemmer har i tilfælde af uforudsete skader. Foreningen administreres så rent praktisk af et forsikringsselskab.

Lad være med som forsikringstager at tro i hvilke tilfælde den dækker, men undersøg, hvad der står i policen.
Hej igen

Der er jo lige en anden ting man også skal huske: En del mennesker er ikke ærlige omkring brugen af deres forsikring: De får f.eks en kuffert til 5000 incl alt stjålet og fortæller forsikringsselskabet at den var 10000 værd. En fed fidus? sad Ikke underligt at forsikringspræmierne stiger stør og sikkert.

mvh Anders
Annonce
Tak for jeres bidrag af svar...

Klart Forsikringsselskaber er da ikke et velgørenhedsforetagende, men en dybt prof. forretning...

Ne er det blot en ganske simpel ulykkesforsikring der i mit tilfælde er tale om...

Jeg røg med i en fussion, hvilket betød, at min situation har ikke ændret sig, det er den helt samme risiko, men der er kommet et nyt firma på banen...
Det jeg så ikke forstår, eller vil acceptere er at, prisen / præmien bliver dobbelt så høj, for det samme produkt, som jeg havde tidligere...

Jeg har ikke ønsket et "sommerhus på månen hvis jeg skulle gå hen og få en blå negl", eller noget som helst andet ekstraordinært, end hvad jeg havde før fussionen...

Jeg har en løsning som dækker mit behov ...

Det kan blot undre mig, at jeg nu pludselig skal betale det dobbelte for den samme dækning, men et andet selskab ( som også er et af dem i kategorien "de store" kan tilbyde samme dækning for det halve), er det så underligt man bliver forvirret???

Det handler ofte om at de store selskaber, har en tungere administration, flere "munde at mætte", men det er jo ofte ikke ensbetydende med en bedre service overfor kunderne mv....

Det jeg efterlyste var, findes der mon små og smidige forsikringsselskaber???, lige som der gør i bankverdnen ex. på www.mybanker.dk, kan man finde rigtig mange gode tips, ifht. hvilken kunde man nu ønsker at være...

Og der er rigtig mange små banker, som laver en rigtig god forretning, kundeservice mv.

Det var blot det jeg efterlyste....

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
Jeg fik stjålet en masse værktøj fra mit værksted som jeg havde til at restaurere mine biler til for mange år ved siden af mit bondehus. Jeg anmeldte det til forsikringen og skrev nej til at værkstedet var aflåst.

Erstatningen kom alligevel, for som en medarbejder fra forsikringen sagde til mig, så vidste de at jeg ikke løj, og de fleste ville skrive at det var aflåst, så jeg skulle ikke være dårligere stillet end dem der snød.

En anden oplevelse havde jeg, da en af mine kunder som havde en gård med stråtag oplevede at alt brændte ned, og de kun havde nattøj på.

Om morgenen stod der en forsikringsmand og sørgede for de kunne købe alt det de havde brug for, havde sørget for hotel til dem og alt blev ordnet + der blev bygget en ny og bedre gård til dem uden slagsmål eller lign.
Det var godt nok mange år siden, og de er måske blevet hårdere, men jeg er nu så naiv fortsat at tro, at hvis det virkeligt gælder, så er de der.

Da vi fik lagt nyt stråtag på nævnte bondehus, rystede tækkeren på hovedet, da han lige skulle høre hvilket forsikringsselskab der dækkede, og jeg fortalte det var slid og ikke en skade. Hans reaktion var, at de fleste stak en skovl genne taget mod vest, så ordnede vinden resten og forsikringen dækkede. Taget kostede os 15% af prisen på huset, så det var rigtigt mange penge for os dengang, men jeg havde det nu rart med, at kunne fortælle min dreng, at sådan noget snyder man ikke med.

Og det skønne indlæg tidligere om at vi jo bare kollektivt dækker hinanden og nogle snyder os der kører rent, ved at anmelde noget der ikke er rigtigt kan jeg fuldt ud tilslutte mig. Jeg er aldrig blevet snydt af min forsikring uanset hvor det har været, men det har også altid været reelt når jeg anmeldte noget.

Mvh. JørgenE
Hej og fint med debatten....

Heldigvis fungere forsikringsselskaberne, et godt stykke hen af vejen, og når man står med en stor "oplevelse", som rigtig mange gjorde i Seest, er det jo en lykke, at man har et godt selskab i rykken....

Og det vil jeg slet ikke benægte overhovedet....

jeg har også tegnet forsikringer på huse med strå, og rigtig mange forsikringstagere krøb tær' for det var rigtig dyrt i fht, premie for fast tag, men sådan er risikovurderingen altså bare skruet sammen....

Mit tema er stadig en lille simpel ulykkesforsikring, jeg har netop talt med selskabet, hvor jeg fik det svar, at alle de "gamle ordninger har de bortraderet", og kan ikke længere tilbydes hos dem, det er jo fair nok...

Så kan jeg jo træffe den beslutning om jeg vil være kunde dér eller ej, og det kan jeg sige at det vil jeg ikke...

Jeg køber min mælk i Aldi og ikke i Brugsen, og spare adskillige %%%, og den er fin nok i min kaffe, begge selskaber der levere varen er multinationale, men det er min pengepung ikke....

Var der mon nogen der også havde dén tankegang, eller er jeg bare "Palle alene i verden" med dén....

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
Nej da Siff. Fik en forhøjelse på 100% på min erhvervsudygtighed, som løb 4 år endnu. Nu har jeg hos et andet selskab fået den til 50% og nu løber den 9 år. Jeg er jo i risikogruppen med 56 år, så jeg synes det for mig er en fin ordning, men den første var helt gal. De dækkede 12 måneder minus 3 mdr. karantæne = 9 mdr. og skulle have 24 t.kr. for den. Ærlig talt kan jeg godt sidde i en rullestol, hvis det skulle gå helt galt med gigten, og betjene min kunder + et par gode revisorer der er ansat, så at give 100 t.kr. for det, ville jeg nu ikke for de få år, men at give næsten det samme for at være sikret til 65 er helt fint og ok for mig. Rimelig præmie, og jeg håber ikke jeg får brug for den. Og den gælder altså i samtlige 9 år hvis jeg bliver uarbejdsdygtig i morgen og giver en pæn årsløn.

Skulle det IKKE ske, glæder jeg mig over at hjælpe andre, hvor det sker og visa versa. Det er jo hele ideen i forsikringer, jeg har ikke lyst til at bruge forsikringen, og det har de andre da vist heller ikke, men sker det for en, så giver vi andre et mindre bidrag, fordi vi er i samme båd.

Jeg har aldrig forstået, at der ikke altid er en stor selvrisiko på f.eks. bilforsikringer. Man forsikrer sig da for en stor skade og ikke at man laver lidt parkeringsskader. I alle andre tilfælde betaler man for sin dumhed, så hvorfor ikke hos forsikringer. Glas bør nok undtages, for man kan ikke gøre for at en lastvogn smider en sten ned på forruden, men at jeg kvajer mig i en parkeringskælder har da intet med forsikring at gøre.

Mvh. JørgenE
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis