Test af gulvvarmerør

Er der nogen der ved om man kan leje en trykprøve spand ? Jeg har lagt gulvvarmerør ud og inden gulvet blir lagt ovenpå, ville jeg gerne trykprøve det.

Hvad gør man ellers ?

Thomas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg skulle trygprøve mine varmerør (Hvilket VVS sagde ikke var nødvendigt, fjols :x ), satte jeg en lukkeventil i den ene ende og vand direkte fra vandværket (har vist nok 10 bar).
Jeg lod vandet løbe lidt inden jeg lukket for afløbet og derefter for vandværket. Jeg lod det stå i 2 timer og mærket så efter om der stadig var tryk på.
Derefter tog jeg en kræs af gangen
En kompressor kan da levere det ønskede tryk, om det er vand eller luft kan vel komme ud på et. Der sidder en manometer så du kan checke trykstyrken.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det med at fylde vand på fra vandværket, er vel en ok måde at se om man er kommet til at hugge et søm i slangen.

Hvis det ellers er god kvalitet (Pex-c) og slangen er tæt, så er det vel også næsten 100% sandsynligt at den kan holde til trykket når man tager den i brug til gulvvarmen .... eller hvad ??

Har i nogensinde været ude for at slangen ikke virker og skal lægges om ???

Thomas
Når du skriver god kvalitet mener du vel Wavin eller Wirsbo?

Jeg tvivler på at producenten dækker hvis der opstår brud, hvis røret ikke er blevet trykprøvet efter producentens krav.

Hvis en VVS installatør skal bruge 3 timer på at udføre trykprøvningen, koster det måske 1500 kr., hvor meget vil det koste dig hvis du skal brække gulvet op igen og ligge nye rør?

Jeg har set et sted hvor der var problemer med gulvarmeslangen. Det var endda en vvsér der havde lavet det, slangen var for tynd (16 mm) og ALT for lang.

Det er bare mit syn på sagen. Jeg kan godt li at spare ved at lave tingene selv, der er bare nogle steder hvor der så lidt at spare i forhold hvad det kan komme til at koste hvis jeg laver det forkert.

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis