Boreas Marinemotor

Jeg har en sejlbåd, en platgatter fra 1955, og i denne sidder der en motor som hedder en Boreas Type 2 LR 72 8 - 10 HK.
Motoren har det ikke så godt og jeg spørger, findes der nogen derude med kendskab til sådan en Boreas?
Jeg skal nemlige snart til at sætte den i stand og der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken to gang hvis nogen har været der før mig.
Hilsen Patrick
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej.

jeg har aldrig repareret en Boreas, men jeg kan sige dig at den stammer fra Odense, og er en videreudvikling af en motor , Som hed Dronningensgade. Det er mange år siden produktionen stoppede , og der er nok ikke originale reservedele at få.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Patrick

Boreas er en ældre maskine, og her er optegnelserne fra Rødvig Skibsmotormuseum www.skibsmotor.dk

Boreas, Lohman Rasmussen Maskinfabrik, Hjallese-Odense staret op i 1945 lukket i 1970 fremstillede 2-takt benzin.

Mange andre motor fabrikker fra den tid anvendte en del ræfabrikerede dele. Fx er stempler og andre bevægelige dele ofte hentet fra bil motorer, og her er Ford T eller Ford A et godt bud, nok mest Ford A da motoren er relativ ny.

Hvis du er heldig er der lidt hjælp at hente i Rødvig, jeg er selv passiv medlem af museumsforeningen. Det er et initiativ der fortjener noget støtte.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis