Fuchsia

Jeg har Fuchsia i potter i år. Aner ikke, hvad de ellers hedder. Men de kostede en 10'er i Netto i forsommeren :wink:

Er der nogen, der har prøvet at overvintre sådanne størrelser i et koldt drivhus?

Der har også dannet sig nogle frøkapsler, som jeg kunne tænke mig at forsøge at få noget ud af. Mon man kan så dem nu - eller man skal vente til foråret?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Fuchiaerne tåler ikke frost. Du skal opbevare dem inde - i en kælder eller vinterhave uden frost. Hvis du ikke har de muligheder, kan du grave dem ned i drivhuset.(liggende) Jeg husker ikke fremgangsmåden, da jeg aldrig selv har brugt den. Du "kører" først alle bladene af, inden du stiller/lægger dem til overvintring.
Planten er meget nem at formere ved stiklinger.
hilsen
sniffer

Sniffer  
Det afhænger af sorten!
Har haft dem i haven i mange år og har aldrig blot dækket dem om vinteren. De visner helt ned om efteråret/vinteren, men skyder voldsomt igen om foråret.
Havefuchsia klarer sig godt ude hele året når de først har fået fat hvorimod dine 10 kr. skal ind og stå mørkt og frostfrit med en lille smule vand, eller graves ned i f. eks drivhuset. mvh Benny.

Benny N.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis