noget om akvarier

Er der nogen der hved noget om at bygge et akvarie selv. Helt fra bunden???
smile eller hved hvor der er nogle tegninger på nettet??
så ville jeg være glad. biggrin
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej General: Det er noget af det mest afslappende i verden, at sidde og kigge på et akvarie der passer sig selv, jo større akvarie, jo lettere er det at passe,når det først kører, hvor stort vil du bygge????????????mvh Benny.

Benny N.
Citat fra Benny Nielsen

Hej General: Det er noget af det mest afslappende i verden, at sidde og kigge på et akvarie der passer sig selv, jo større akvarie, jo lettere er det at passe,når det først kører, hvor stort vil du bygge????????????mvh Benny.


Hej benny. jeg har lovet at bygge en bar til min far. på grund af han fyldte 60år. Så jeg har tænkt på at bygge en bar med indbygget akvarie, jeg har tegningerne i hovedet, men spørgsmålet er, kan man selv lime glasset sammen? og kan det blive godt? og pænt? kan det holde??? hved du det??
Sikken dog en søn - lov mig det ikke er i en kælder uden lys - det ville være synd for fiskene.

Din far bliver vild, når han ser den, men hvordan gør man det lige, når han er hjemme om aftenen ´- formoder jeg??

Mvh. JørgenE
Hej General..

Ingen problemer i selv at 'lime' et akvarie sammen - det gøres vha silikone.. Du kan købe den slags i gode akvarieforretninger..

Men først skal du lige have fat i et par akvariebøger - lån dem fx på biblioteket. Ud over samlevejledninger skal du have styr på dimensionerne - specielt glastykkelse.

Hvis det er et indbygget akvarie - så husk lige at bygge det så der er nem adgang ovenfra til rengøring..

Det er ikke voldsomt gør-det-selv agtigt men har du overvejet den blå avis? Rigtig mange mennesker mister lysten til at have akvarie efter et stykke tid så udbudet er stort - og priserne er lave.. Det er ikke svært at presse prisen når sælger står med et stk algebefængt glaskasse.. Ofte er brugtprisen lavere end kostprisen ved at bygge et nyt - husk bare at insistere på at se det fyldt med vand - lidt for hårdhændet mekanisk rengøring kan godt gå ud over limingen i hjørnerne så de bliver utætte.. Så med mindre du skal have fat i et med helt specielle mål skulle du kigge forbi www.dba.dk

Og husk lige at tage højde for vægten af akvariet hvis det skal indbygges i en bar.. Fx vejer et 200 liter akvarie nemt +300 kg med vand, sten og grus (meget rimelig størrelse - husk store akvarier er nemmere at holde)

Mvh
Niels
Hej

De hjemmegjorte akvarier er tit uden alukanter og er derfor knapt så tilfredsstillende at se på som et købt akvarium. Dernæst er det set før at et akvarium har stille og roligt lækket et par hundrede liter vand med en vandskade til følge.
Disse forhold og prisen på brugte akvarier taget i betragtning gør at jeg helt klart ville købe hele herligheden brugt i den blå avis e.l. som det allerede er nævnt

mvh Anders
Annonce
okay. det vil jeg lige kigge på.

tak for hjælpen ind til vidrer.
Citat fra JørgenE

Sikken dog en søn - lov mig det ikke er i en kælder uden lys - det ville være synd for fiskene.

Din far bliver vild, når han ser den, men hvordan gør man det lige, når han er hjemme om aftenen ´- formoder jeg??


Det er faktisk en ekstra gave som jeg har lovet ham. så han hved det godt,

måske ikke lige det med akvariet. :shock:

Det er i en gildesal med et stort glas parti så lys er der meget af.

PS. min chef har nogen rigtig gode maskiner smile
Citat fra JørgenE

Sikken dog en søn - lov mig det ikke er i en kælder uden lys - det ville være synd for fiskene.


Jeg ved ikke, om det passer, men jeg fik engang at vide i en akvarieforretning, at akvarielamper kun er for vores (og planternes) skyld, da fiskene skulle være ligeglade, men det kan godt være, det kun gælder for akvarier, der får en portion dagslys ind imellem?

Generallusen: Hvis du vælger at købe et brugt akvarium vil jeg foreslå alligevel at købe en ny pumpe! Jeg kontrollerede for nylig mit akvaries strømforbrug, og det viste sig, at den 4 år gamle pumpe bruger for næsten 1000 kr. strøm om året (den bruger 70 W, selvom den er opgivet til 5 eller 10 W, så vidt jeg husker)!
ThomP, hvad for en type pumpe var det. Du har sikkert sparet en del på varmelegmet (hvis du bruger det, jeg gør ikke) da vandet sikkert har kølet den ned.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Prøv at spørge på www.akvariesiden.dk der er masser af flinke mennesker der helt sikkert kan hjælpe..

Klaus

En venlig hilsen Klaus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis