el-varme

hej
jeg skal til at have skiftet mine el-radiatore ud med nogle nye og har fundet nogle siemens med elektronisk termostat - 1000w og central varmestyring til 912,50 kr.(billig-elartikler)

mit spørgsmål:
jeg savner info om el-radiator med olie i....

er det billiger at opvarme med, evt priser + links....

kan de bruges som el-radiatorene eller er det bare til udestuen eller hva....

vil evt gerne høre fra nogen der har dem i brug....

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Der er ingen besparelse ved olieradiatore, fordelen er at de holder lidt længere på varmen. Det tager så også lidt længere tid før de afgiver varme, olie skal lige være varm først.
Jeg synes olieradiatore afgiver en mærkeligt lugt.
Jeg vill helt klart vælge almindelige elradiatore.

Er det til et sommerhus?

Søren
hej, og tak for besvarelsen.....

de skal bruges i et helt alm. parcelhus, de el-radiatore der sidder monteret nu er fra 80`erne og et par stykker af dem er i stykker. så når vi aligevel skal til det.....
vi har brændeovn og solvarme (til brugsvand)
vores hus er på 85 m2 i grundplan + 40 m2 kælder som bruges til bla. værelse.

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
Generelt er elvarme for dyrt.

Hvor mange radiatore skal du skifte? Hvor stort er huset?

Har du hørt om det der hedder luft-varme?

Søren
Jeg vil overveje "luft/varme løsningen". Rimeligt billig i anskaffelse, og billigere i drift end ren el. Derudover har du muligheden for at "vende" varmen om sommeren, og bruge systemet som air-conditioning.

Mvh.
bodker

har overvejet varmepumpe, men virker det.....sender den varmen godt nok rundt i hele huset, til værelserne wc osv...og hvad med larmen fra den og er besparelsen så høj som den siges at være.
vi havde en konsulent ude for et års tid siden som gav et tilbud på en toshiba til 21.000,- for den bedste der er på markedet lige nu og vi hørte indedelen køre men ikke ydredelen, men han er jo sælger.....!

vi skal bruge en 6-7000,- på nye radiatore

men selvom vi får en varmepumpe på øverste etage skal vi stadig have 2 nye radiatore i kælderen og vel også på værelserne, hvis vi da ikke skal investere i en med 2 pumper til 35.000,-

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
Annonce
Prøv at kig forbi elsparerådet http://www.sparel.dk/article.asp?DocumentID=210

Hvis ikke det lige er aktuelt så surf lidt rundt og søg på radiator.

En anden mulighed (måske) http://www.hng.dk/nygasinstallation/eltilgas/kanjegfaagas.asp

Har selv for 5 år siden skiftet fra luftvarme (meget gammelt system) til naturgas med vandbårne radiatorer, fyr blev opsat af gasmester, radiatorer og rør i huset klarede jeg selv. (Er forøvrigt ikke bliktud eller lignende) viu valgte skjulte rør fra Gabotherm.

Mvh.

René

hej
vi har hverken naturgas eller fjernvarme herude på landet, så alternativet er storker eller olie og olie bliver det ikke, med de priser.....storker koster vel en del i indkøb + evt radiatore, kunne sagtens selv installere radiatorene.....

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
De der pillefyr er eler meget populære på landet har jeg hørt - man skal dog lige være lidt forsigtig med de billige piller.

Mvh.

René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis