Lyd-isolering af motorrum

Jeg går med planer om at isoler for motorstøj i vores Ejvind 25 lystbåd,
jeg har undersøgt priser fra bådetilbehør hvor man kan købe en slags hårdt skumgimmi med alufolie på den ene side. Men det er rasende dyrt især hvis man vælger med selvklæb på den ene side, og det skal det helst være da det bliver nogen med at kravle rundt og tilpasse stykkerne under op og så siden rive bagsiden af så det klæber fast når stykket passer. et stykke koster for 50 gange 100. cm ca 150,00 kr af tykkelse på 30 m/m.

Nok er det i forvejen dyrt men tjener bådeudstyrsforretningerne ikke helt godt på det tillige med.

Jeg har forsøgt at finde firmaet på nettet men kan ikke finde frem til impotøren, HVOR kan man købe det ???????????

jeg syntes det er en hamper pris, og vil helst ikke bruge glasuld eller rockwold.

Hvis nogen ved hvordan eller hvor man kan købe det uden der er for mange led der skal tjene på det vil jeg meget gerne høre fra jeg.

Vh.

Torben.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke, om de er lovlige/fornuftige til en båd - men til lydisolering af en "mother-fu.... stor kompressor" fik vi fat i en stak isoleringsmåtter, der anvendes ved nedlæggelse af fjernvarmerør. Mindede i konsistens om "våd skumgummi".
Efter sigende skulle de være brandhæmmende og ikke trække fugt.

Jeg husker ikke prisen, men de var ikke helt billige - til gengæld blev det en sand fornøjelse at arbejde ved siden af den!

Husk ved en motor at alle overgange mellem skrog og motor skal være fleksible - det er en væsentlig støjkilde, der kan elimineres der.

Mvh.

Jan R.
Ellers harald nyborg

Rolf lo

Citat fra Ginetten

Jeg går med planer om at isoler for motorstøj i vores Ejvind 25 lystbåd,
jeg har undersøgt priser fra bådetilbehør hvor man kan købe en slags hårdt skumgimmi med alufolie på den ene side. Men det er rasende dyrt især hvis man vælger med selvklæb på den ene side, og det skal det helst være da det bliver nogen med at kravle rundt og tilpasse stykkerne under op og så siden rive bagsiden af så det klæber fast når stykket passer. et stykke koster for 50 gange 100. cm ca 150,00 kr af tykkelse på 30 m/m.

Nok er det i forvejen dyrt men tjener bådeudstyrsforretningerne ikke helt godt på det tillige med.

Jeg har forsøgt at finde firmaet på nettet men kan ikke finde frem til impotøren, HVOR kan man købe det ???????????

jeg syntes det er en hamper pris, og vil helst ikke bruge glasuld eller rockwold.

Hvis nogen ved hvordan eller hvor man kan købe det uden der er for mange led der skal tjene på det vil jeg meget gerne høre fra jeg.

Vh.

Torben.


Hej

Motorrumsisolering kan købes hos Nordisk Akustik
Se www.nordisk-akustik.dk
mvh
Tej
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis