Hvordan renser jeg karburator på min plæneklipper?

Jeg ved ikke om der er nogen motorkyndige i have-forum'et, men jeg prøver alligevel...:

Min ellers udemærkede Stiga motorplæneklipper er begyndt at ose meget, og motoren (Briggs & Stratton) kører meget ujævnt. Har skiftet olie, tændrør og luftfilter uden success. sad

Jeg fik at vide i mit byggemarked, at at det kunne være en membran i karburatoren der skulle skiftes. Jeg har forsøgt at skille karburatoren ad, men det vil ikke rigtigt lykkes. Efter at have fjernet 5-6 skruer sidder den godtnok løst, men jeg kan altså ikke få den helt af. Der er noget inden i som hænger i... og jeg tør ikke bruge for meget vold.

Er der nogen der har prøvet at skille sådan en karburator ad, og kan give mig nogle hints...?

Mvh. Dr. Bundkrans
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Dr. Bundkrans

Jeg ved ikke om der er nogen motorkyndige i have-forum'et, men jeg prøver alligevel...:

Min ellers udemærkede Stiga motorplæneklipper er begyndt at ose meget, og motoren (Briggs & Stratton) kører meget ujævnt. Har skiftet olie, tændrør og luftfilter uden success. sad

Jeg fik at vide i mit byggemarked, at at det kunne være en membran i karburatoren der skulle skiftes. Jeg har forsøgt at skille karburatoren ad, men det vil ikke rigtigt lykkes. Efter at have fjernet 5-6 skruer sidder den godtnok løst, men jeg kan altså ikke få den helt af. Der er noget inden i som hænger i... og jeg tør ikke bruge for meget vold.

Er der nogen der har prøvet at skille sådan en karburator ad, og kan give mig nogle hints...?


hmm en ret generel fejl på nyere plæneklippere,
hvor gammel er din plæneklipper?,
og hvad størrelse er motoren?
er den med metal tank eller med plast tank? ( det betyder en del for hvordan man demontere karburator)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det er en 2 år gammel Stiga plæneklipper med Briggs & Stratton motor af typen Sprint (Collector 45 S combi). Den har metaltank, som karburatoren sidder direkte oven på fæstnet med en 5-6 skruer.

Jeg har prøvet at søge forskellige steder på Internettet, og der er mange beskrivelser af præcis de samme symptomer som jeg har. Og alle steder kan jeg læse, at det kan løses ved at skifte membranen i karburatoren. Men der er ikke nogen der beskriver hvordan det lige er man skiller en karburator ad... :?

Mvh. Dr. Bundkrans
Dr. Bundkrans, hvordan fik du karburatoren af? skulle du bruge moderat vold, eller?
Jeg har samme maskine/motor/problemer, og er nu nået til rensning & membran-skift.
jeg har et par mange stykker af den omtalte karburator.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis