Indvendig beklædning

Er der nogen som ved hvor man køber kunstlæder til indvendig beklædning billigt?

Carsten Sørensen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, men der findes alternativer, hvis du er til den slags.

I Bauhaus kan du købe nålefilt (ja det lyder lidt underligt med nålefilt i en båd) for 24.95 per m2. Det kan fåes i råhvid, lyseblå, grå, og blå. Vi har idag sat det i vores båd som loftsbeklædning og det bliver rigtigt flot. Det er smidigt og let at arbejde med. Fik ideen fra en fyr fra Jylland som har sat det i mange både med godt resultat.

Wikingboat 21
Hej,

Jeg har god erfaring med nålefilt.
For nogle år siden om-apterede jeg min Solus Alta og i den forbindelse klæbede jeg en grå nålefilt op ad siderne med en vandbaseret kontaktlim.

Jeg brugte en ca. 3-4 mm. tyk filt uden gummibagside.

Lige et tip hvis du giver dig i kast med denne løsning - sørg for at der er godt varmt i båden - så bliver filten mere smidig at have med at gøre.

En umiddelbar fordel med nålefilt er at den virker isolerende og er langt bedre til at hindre kondens.

For et par år siden havde jeg en Skancap99, her var siderne beklædt med kunstlæder og det var ofte et problem at holde køjetøjet helt tørt da fugten kondenserede på overfladen og vand løb ned.

Det problem var jeg foruden med Solus'en.

Hvis din båd har sandwich skrog er kondens-risikoen mindre.

Jeg ville nok tøve lidt med at bruge nålefilt med gummibagside medmindre filten skal hæfte-klammes op på nogle krydsfiner-paneler.

Den slags gummi har det med at blive mør og smuldre - så holdbarheden ved limning kan man godt betvivle. Hvis jeg husker rigtigt, så er nålefilten fra Bauhaus med gummibagside.

Måske vil WIKING afsløre hvordan det er sat op ?

God fornøjelse
Henrik.A

PS: Emnet har været berørt før her i dette forum - søg på "nålefilt"
Hej,

Jeg har god erfaring med nålefilt.
For nogle år siden om-apterede jeg min Solus Alta og i den forbindelse klæbede jeg en grå nålefilt op ad siderne med en vandbaseret kontaktlim.

Jeg brugte en ca. 3-4 mm. tyk filt uden gummibagside.

Lige et tip hvis du giver dig i kast med denne løsning - sørg for at der er godt varmt i båden - så bliver filten mere smidig at have med at gøre.

En umiddelbar fordel med nålefilt er at den virker isolerende og er langt bedre til at hindre kondens.

For et par år siden havde jeg en Skancap99, her var siderne beklædt med kunstlæder og det var ofte et problem at holde køjetøjet helt tørt da fugten kondenserede på overfladen og vand løb ned.

Det problem var jeg foruden med Solus'en.

Hvis din båd har sandwich skrog er kondens-risikoen mindre.

Jeg ville nok tøve lidt med at bruge nålefilt med gummibagside medmindre filten skal hæfte-klammes op på nogle krydsfiner-paneler.

Den slags gummi har det med at blive mør og smuldre - så holdbarheden ved limning kan man godt betvivle. Hvis jeg husker rigtigt, så er nålefilten fra Bauhaus med gummibagside.

Måske vil WIKING afsløre hvordan det er sat op ?

God fornøjelse
Henrik.A

PS: Emnet har været berørt før her i dette forum - søg på "nålefilt"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis