Gori / Demidekk eller anden træbeskyttelse ??

Sidste år fik jeg malet det meste af træværket med en oliebaseret gori som jeg på det tidspunkt fik at vide var det bedste.
Nu får jeg så at vide at gori faktisk ikke er så god som mange af de andre, hvad skal man så tro ??
Kan det i det hele taget svare sig at købe dyr træbeskyttelse eller er den billige fra Jem&Fix lige så god ??

Håber der er nogen der er klogere end mig på det emne :shock:

Livet er hårdt, men uretfærdigt :-)
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er vildt imponeret af Demidekk's heldækkende maling (anvendt på stern og udhæng). Selvom jeg er opfostret med, at træværk skal kunne ånde og "imprægneres" med Gori 44 :wink:

Hvilket mærke der er bedst? Jamen kunne man dog bare finde en uvildig langtidstest heraf (har forsøgt). Jeg holder mig dog til, at har man først brugt et mærke, så fortsætter man med det, hvis man ellers er nogenlunde tilfreds. Ellers risikerer man, at de to mærker ikke kan arbejde sammen - og så har man først miseren.

Har prøvet JemogFix's heldækkende - og den er fin, hvis man gider male ofte. Aldrig mere!

Gori, Demidekk eller Dyrup (og hvad de nu ellers hedder) - mon ikke det er et spørgsmål om, hvem der lige har lanceret den sidste nye?

Mvh.

Jan R.
Vores legehus er malet med Solignum fra bilka, vores garage porte med Træfix (jem og fix), porten er sort og angrebet af noget sort noget (jordslået tror jeg). Solignum dækkede bedst og bliver ikke jordslået, så jeg ville vælge solignum fra Brifa. www.brifa.dk

Ellers kik efter trætjære i links til hus.... Eller i gamle indlæg, træbesyttelse er næsten religion her inde. Men kors hvor betaler du meget for reklamerne for eks. gori.

PS. prøv at checke adressen for fremstillingsstedet på noget af det billige, de er fremstillet på samme adresse som det dyre. Mærket findes også i bilka, men jeg husker ikke navnet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
At det er fremstillet på samme virksomhed som det dyre siger jo ikke noget om kvaliteten af de to varer. Eksempelvis kunne man tilsætte dyre ingredienser i mindre omfang til den billige udgave eller man kan erstatte rene materialer med mindre rene og dermed billigere materialer.

Flere mærkevarerfabrikker leverer jo allerede forskellige kvaliteter af deres egne produkter, så hvorfor ikke lave en endnu ringere kvalitet, som man ikke vil være bekendt, at markedsføre under eget navn.

Konkret ved jeg, at man tidligere på en af de store fabrikker hældte maling, hvor toningen ikke var perfekt, på dåser med et billignavn. Der var altså større variationer i farven på de billige produkter end på mærkevaren.
Tak for svarene, jeg tror også man betaler for meget for de kendte mærker så de kan betale for deres reklamer.
Jeg kan se at i næste uge kan man få 7,5 L Solignum i Bilka til ca 400 kr.
Er der andre der har erfaring med dette mærke ??
På forhånd tak !!

Livet er hårdt, men uretfærdigt :-)
Til info - PeterR's Træfix var nøjagtig den samme jeg prøvede - og skidtet bliver lige præcis angrebet af "sorte pletter".

Mvh.

Jan R.
Annonce
Hej

Kan også bekræfte at jem og fix´s træbeskyttelse inviterer til sorte pletter. Bruger det kun på lejehuset.

mvh Anders
att. Gapirri

Jeg har brugt Solignum på alle vinduer i huset, og det dækker fint og godt, og er dejligt nemt at påføre. har intet dårligt at sige om mærket, andet end der mangler lidt "snobeffekt" overfor naboerne. biggrin
Hej Zakken: Hvis det kan holde ovre ved dig, med de salte vinde, så burde det jo kunne holde alle steder :lol: :lol: jeg har selv brugt Solignum til mit gamle afrensede eternittag, det virker fint, kan man ikke selv fremstille en god og billig træbeskyttelse ??????????, det er nogle høje literpriser Gori holder sig for farvet terpentin og olie. mvh Benny.

Benny N.
Nu kommer så næste spørgsmål !!
I Gori´s version heder farven "Lys grå umbra", farvekode 244
Er det samme farve som grå umbra ved Solignum ??
Har i nogen erfaring med et ???

Hilsen Anders

Livet er hårdt, men uretfærdigt :-)
Min erfaring siger at man ikke skal skifte mærke trods farven skulle være den samme, med mindre man maler det hele over.
Med min erfaring kan man skifte mærker - med tiden får træværket de bedste egenskaber fra Gori, Demidekk, Solignum, Flügger og så videre. :wink:

Hilsen en træhusejer

 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også