Mærkeligt spørgsmål...

Har læst lidt på de ting i har skrevet ang, en lakering, nu har jeg et RIGTIGT kvinde spørgsmål...
Jeg har købt en gammel toyota fra 87, jeg er glad for den og den kører rigtigt godt, og får os snart lavet det rust den har i skærmkanterne, men her er mit mærkelige spørgsmål, jeg vil rigtigt gerne have min gamle bil malet, men har desvære ikke råd til en pro. lakere, har læst alt det her med at spøjtemale en evt. bil, men kan man gøre andet end at spøjtemale bilen, altså bruge en rulle eller noget...? og ja ja i må gerne grine... det er bare fordi min bil på nuværende har 3 farver og ville gerne have den blev lidt pænere, men jeg er os gravid så det går ikke med at sprøjtemale bilen, håber i er nået der til hvor i er holdt på med at grine...ss... og måske kan hjælpe mig på en eller anden måde...
Venligst MS
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har engang set en bil der var malet med rulle, det var ikke koent. Jeg tror hellere at jeg ville leve med de tre farver saa.

Soeren
Et slags alternativ til en "rigtig" sprøjtemaling er at købe en flok spraydåser og så igang. Maler du i det fri skulle det ikke genere din "tilstand", for så er der jo rigelig udluftning. Jeg har selv brugt det til at pynte en Golf lidt i kanterne, og hvis man tager sig lidt tid kan det egentlig blive rigtig pænt.
Tak for begge jeres svar,altså jeg kan jo prøve det med spray malingen for bilen har jo i forvejen mange farver, så kan da prøve på en skærm...
Når/hvis du så går igang så husk at afdække rigeligt. Bitter erfaring siger at sprøjtestøvet kommer vidt omkring, og det er træls at få væk igen.

Et sidste fif er hellere at sprøjte to tynde lag end et tykt, lige pludselig løber skidtet og det er mindst lige så trælst og ikke særlig kønt.

Og så lige en af mine kæpheste. Det er så dejligt når man i sin profil skriver hvor man kommer fra smile smile .

God fornøjelse med projektet.
De ting du skriver havde jeg heldigvis selv tænkt på... biggrin fordi jeg engang har spray malet et skab, ja det skal vi ikke komme nærmer ind på her... :lol: , så regner derfor os med jeg tag en skærm af gangen ovs, heller det tag 50 timer og bliver ok, end det tag 10 timer og bliver forfældeligt...
Og tak for det andet råd os, det er hermed rette... :oops:
Annonce
Hej MS. Min kammerat og jeg havde en gang for mange år siden en gammel VW jagtvogn (cabriolet) den var heller ikke speciel køn og vi havde ingen penge. Vi tog ned til den lokale maler og købte ruller og pensler og 10 liter hvid maling beregnet til metal. Vi sleb først bilen med fint sandpapir og så gik vi ellers bare i gang til stor morskab fra div. beboere som stod på deres altaner og måbede. Resultatet Blev faktisk ganske udemærket alt taget i betragtning. Så hvis det er en gammel spand som bare skal køres ud, ja så gå bare i gang. Jeg kan tilføje at vi brugte kun én dag på det hele. Mange hilsner Thomas 8)

Med venlig hilsen
Thomas
Hej Thomas... Det lyder som om i har haft det mægtigt, det var nok os noget af det jeg i starten havde forstille mig at gøre, men det forslag jeg har fået med spray malingen er os godt, ved du om man kan få den maling i brugte i andre farver end hvid..? og hvad koster sådan noget stads...? og 10 l er det ikke vildt meget...? jeg har fået fortalt at man ikke bruger mere end 3 l hvis en pro. gør det... det er rigtigt rart at der er så mange der prøver at give en hjælpen hånd...tak...
Venligst MS
Pas på, min kone malede under graviditeten, vi fik en pige med krøller.

Vits. Sikkert ikke sjov.

Nej det jeg ville siger er, forvent ikke den holbarhed du får hos en rigtig maler, der ofte maler med 2 komponent maling. Jeg har aldrig været heldig med rustne skærmkanter, de bobler op igen efter ca. 1 år. Grunder 2 * maling og 2 * lak. Jeg ved ikke hvad der gik galt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hej...

Ja, du har jo sikkert allerede fået det svar du gerne ville have, og jeg ville da også bare lige tilføje at nogle spraydåser er en billig løsning... Hvis du ikke allerede har malet, så stå ikke for tæt på, eller bær en maske bare for en sikkerheds skyld... Har selv lige malet min gamle Toyota Corolla i weekenden efter at ha lavet rusten i den ene skærmkant og udrettet en bule i fronthjelmen... gik ganske godt, men man skal have tålmodigheden med sig... :roll:
Planen er da også at lave det jeg kan selv, eller som jeg kan lære at lave... biggrin
Ingen spørgsmål er dumme spørgsmål ( der er kun dumme svar), for man må jo spørge, før man kan vide hvad der skal gøres... :wink:

Held og lykke med Toyota'en!

.oO{BabyDragon}Oo.

Piger kan da også lave bil......?
Ja Peter gamle biler: Det er behandlingen på indersiden af skærme, døre, motorklap og bagklap der er vigtig, godt med rustbeskyttelse uden at stoppe evt. afløbshuller i dørene, hvis skidtet først bobler er det forsent, boblerne er gerne fyldt med vand der kommer indenfra, modsat stenslag vor det normalt kun er lakken der har taget skade. mvh Benny.

Benny N.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også