Valg af ny (slag) boremaskine

Hej alle

Min gamle boremaskine er parat til pension og jeg vil gerne investere i en model der kan holde de næste mange år.. :!:

Jeg har været forbi toolworld.dk og fundet to muligheder

:arrow: Den blå Bosch serie GSB 20-2:
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120204&pno=74201&pointer=0

:arrow: Nogenlunde samme specifikationer fra Dewalt DW505KS:
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120204&pno=60406&pointer=0

Prisen er jo nogenlunde ens for de to - så er der erfaringer her på forum'et mht hvilken der er det bedste køb.. Andre kandidater er også velkomne..

Mvh
/Niels
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg kan ikke fortaelle hvad for en der er bedst.
Jeg har selv en Bosch, om det lige praecis er samme model, ved jeg ikke, men det ligner den meget. Jeg er rigtigt glad for min Bosch, den er ved at vaere gammel nu, men holder stadig godt, og er kraftig.
Hvordan den er til mursten beton og ligende, kan jeg ikke fortaelle dig, da jeg bruger borehammer til saadan noget, Men til trae og metal er den rigtigt god.

Soeren
Hej

Hører en slagboremaskine hjemme i værktøjskassen i dagens Danmark??

Selv bruger jeg den aldrig som boremaskine mere(der er fakktisk flere år siden), men til kun med piskeris til spartelmasse m.m.

Hvis man skal bore i mursten kan en alm. batterimaskine sagtens klare det (med Uni-plus eller Wireless bor), og er det beton skal der en borehammer til alligevel.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej

Jeg kan tilslutte mig Orla's svar 100%. Jeg har selv en slagboremaskine - Bosch [kan ikke huske modellen], men jeg bruger den stort set aldrig. Til at bore i mine betonvægge har jeg alligevel investeret i en borehammer og mindre opgaver bliver klaret med den "lille" batterimaskine.

Den borehammer jeg har (Black&Decker) kostede i nærheden af 1100 kroner, så det er ikke fuldstændigt sindssygt dyrt. Sørg for at man kan slå "slaget" fra, så kan man også bruge den til piskeris.

Men for at svare på dit spørgsmål: jeg tror det er mere eller mindre underordnet om du vælger Bosch eller DeWalt. Prisen er stort set identisk. Jeg tror det er et spørgsmål om overbevisning og religion (!) - og hvilket værkøj det ligger bedst i hånden. Hvordan er vægten fordelt? Hvordan er grebene/gummibelægningerne? Det er naturligvis svært at svare på i en netbutik, men så kan du jo "ose" i Bauhaus og købe hos toolworld...!

Go' jagt...!

mvh
TheKrus
Hej

Tak for svarene. I første omgang er det vel vanens magt der spiller ind - jeg bruger egentlig min gamle boremaskine en hel del til større opgaver..

Det skyldes til dels også at min batterimaskine går 'død' lidt for hurtigt hvis den skal bore i mursten/beton. :| - men den fungerer fint til de lidt mindre opgaver samt som 'fast' skruemaskine..

Jeg vil overveje sagen - men hvis jeg skal have en accu maskine der kan tage de tungere opgaver skal jeg vel smide mindst det dobbelte i forhold til de to boremaskiner jeg først nævnte??

Og så kommer spørgsmålet igen - er det mere religion end kvalitet der adskiller de forskellige produkter: Mikita, Bosch (blå) og Dewalt..

Niels
Hej

Når nu der er åbnet for religion.....der er jo også AEG, som jeg har
en ganske dejlig 650W slagboremaskine fra (fødselsdagsgave fra Konen!).

Jeg må jo indrømme at det er sjældent jeg benytter slag, men
når man skal, så skal man!
Nu er jeg heller ikke den lykkelige ejer af en borehammer sad
Bottom line: ingen af de foreslåede vil være et dårligt valg efter
min amatør-mening.
Men måske tiden er løbet fra slagboremaskinen med alle
de kraftige batterimaskiner der er på markedet?

God sommer
Jakob
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
- og du kunne også skrive Metabo eller Hitachi.....

Har efterhånden prøvet lidt af hvert - og min kammerat, der har en pæn stor tømrervirksomhed, sværger til "det billigste tilbud" når han supplerer sine maskiner. Om der så står det ene eller andet på kassen, bare det er et af de her i tråden nævnte.

Men efter Uniplus borene er kommet på banen, bruger jeg næsten aldrig andet end min Accu-maskine (uden slag).

Mvh.

Jan R.
og makita er nu heller ikke til at kimse af...
Borhammer der sværger jeg selv til Hilti, om de lavere billigere maskiner ved jeg ikke, men købte 6 af dem da vi påbegyndt med at bygge metroen og de lever sku alle stadig. Dog har de været til service og fået skiftet olie men holder det gør de sku, hvorimod Blå Bosch ikke kunne holde kræftet og tabte deres olie og døde. Jeg ved du sikkert aldrig kommer ud for det og nok slet ikke med hobby forbrug. Dog vil jeg sige som de andre, køb en god Skruemaskine, og her ville jeg vælge Dewalt frem for Bosch.

\René
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også