Maling af vinduer m.m.

Jeg skal male mine trævinduer. Der sidder maling på, skal dette helt af eller hvordan?
Skal det slibes eller hvad med brun sæbe?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er slet ikke nødvendigt at tage al malingen af. Skrab det løse maling af med en malingsafskraber (der er sikkert et fagudtryk for det, som jeg ikke kender). Slib efter med sandpapir så der ikke kommer grimme kanter. Som min nabo siger: "Hvad der sidder af maling efter den behandling, skal nok blive siddende de næste mange år".

Hvis det maling der sidder på er plastikmaling, er det en god ide at få det meste af, da træværket ikke har godt af malingen. Det gøres, som du selv er inde på, effektivt med brun sæbe og film.

Med Venlig Hilsen
Rikke
hvordan finder man ud af om det er plastmaling?

Og hvilken maling skal jeg vælge.
Jeg maler kun vinduerne indv. og venter med det udv. til foråret eller kan man godt gøre det nu?

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af morten B M (den 05-11-2002).]
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville skrabe AL malingen af.
Selvom malingen sidder fast nu, så er det skaldet af en gang, og så kan det gøre det igen.

Desuden vil man kunne se det resterende maling igennem, og der kan komme skjolder, der hvor det gamle maling sidder tilbage.

Mvh
ThomasB
Hej Morten
Dette er vist ikke en autoriseret løsning, men du kan evt holde en ligther til, og hvis det begynder at boble op og lugte plastikaktigt, er det plastikmaling.

Jeg ville efterfølgende bruge alkydmaling, hvilket er utroligt holdbart og kommer til at stå meget flot og blankt. Det er en maling på terpentinbasis, hvilket gør at det er uhyre vigtigt at lufte godt ud, mens der males.
Med Venlig Hilsen Rikke
Udvendig ville jeg nu bruge Pinotex Double Protection fra Akzo-Nobel (selvom jeg er imod firmaer der reklamerer så meget som de gør), der er også linolie i. Man skal male 3 gange (æv). Den er lidt dyr, men jeg tror den er bedre end mange af de andre. Husk at grunde.

MVH

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af PeterR (den 08-11-2002).]

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
hej
læs mit indlæg fra d.20.11 om maling af vinduer
mvh
ho

hning
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også