Montering af sokkel til underskabe ???

Hej med jer

Er der nogen som har en ide til hvordag jeg skal fastgøre min sokkel til mine underskabe i mit bryggers. Jeg har etableret gulvvarnme (også under der hvor skabene skal stå), og vil nødigt bore i gulvet af samme årsag.......
Jeg snakkede med et køkkenfirma som sagde at man kunne skumme det fast med PU-skum efter det var gjort fugtigt. men kan man ikke her risikere at skummet kommer ind mellem sokkel og gulv og dermed løfter det ud af water ????
Gode ideer modtages med kyshånd

Hilsen Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Har lige set et køkken monteret af en tømre, det var netop skummet fast. I din situation ville jeg ikke tøve med at bruge den model. Jeg ville så bare sætte noget relativt tungt på soklen, f.eks et par elementer, mens skummet stivner (hedder det det?, eller hærder det?). I øvrigt kan skummet jo nemt udvide sig til siderne, så jeg tror ikke problemet er så stort.

mvh Anders
Hej

Hvis du ikke vil bore i gulvet kan du vel bare fæstne soklen i din væg med vinkelbeslag og holde den på plads på den måde.. Sammen med vægten fra skabe og bordplade har du sikret stabilitet på den måde... Dit bryggers interiør flytter sig næppe fordi du ikke skruer det fast i gulvet

Du skal i hvert fald ikke undervurdere skums evne til at skubbe en sokkel ud af 'kurs'..

Mvh
Niels
Citat fra AndersKruse

Hej

Har lige set et køkken monteret af en tømre, det var netop skummet fast. I din situation ville jeg ikke tøve med at bruge den model. Jeg ville så bare sætte noget relativt tungt på soklen, f.eks et par elementer, mens skummet stivner (hedder det det?, eller hærder det?). I øvrigt kan skummet jo nemt udvide sig til siderne, så jeg tror ikke problemet er så stort.

mvh Anders



Den metode troe jeg at jeg vil bruge, jeg havde ikke selv tænkt over at sætte noget tungt på sokkelen..... :oops: :oops: sad

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Hej igen

Det er nok lige en go´idé at fiksere soklen i bagvæggen som nogen har skrevet :wink:

mvh Anders
Annonce
Hejsa Kewin

-Køkkenmontørerne samler soklen, monterer denne med opklodsninger-
Monterer skabselementerne m. vinkelbeslag.
Og som en ekstra "sikkerhed" skummer de herefter punktvis pr ca 50 cm. med præcisionsskum.

Sender lige et billede som måske illustrerer køkkenmøntørens arbejde.

-Held og lykke-
retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

jeg fastgjorde vores bryggersskabe ved indvendigt at lime nogle klodser direkte på gulvet og soklen med silicone - har stået der i fem år og ikke rokket sig en mm.

Mvh.

Jan R.
Uh sikket noget giftig noget… holder det virkelig i flere år? Hvoffer ikke lave det ordentligt med vinkler og beslag. Skumfidusen er kun for at spare håndværkertimer. Jeg har fået nok af at fjerne skumrester og silikonerester i vores nybygget hus, jeg har malet ovenpå u-malbar silikone som man har påført i samlinger og huller, jeg har bandet mens jeg fjernede silikonen, sikken en masse tid man bruger på håndværkernes lynmetoder.

 

Citat fra Handyman

Uh sikket noget giftig noget… holder det virkelig i flere år? Hvoffer ikke lave det ordentligt med vinkler og beslag. Skumfidusen er kun for at spare håndværkertimer.


-Ja det ville da være "hyggeligt" med et lille springvand i bryggerset.-

Håndværkertimer- Ja rørlæggere og murere koster- hvis nu cry

Nej- Jeg forstår udmærket Kewins bekymring.

og Jan R´s metode lyder ,-på jysk- "ikke helt dum"

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også