Inspiration søges

Hej,

Er der nogen her med en lille indretningsarkitekt i maven som kunne tænke sig at give besyv med?

Vi er ved at lave et badeværelse. men på trods af at vi er ret frit stillet mht indretningen bliver det ved at drille. Som det ses af tegningen, er de invendige dimensioner på rummet 120x295. Den blå streg er et vindue.

Vi skal have placeret
  • En dør (som åbner ind i badeværelset)
    Et toilet
    En håndvask m. underskab (60cm bredt)
    En bruseniche


Da vi alligevel skal have gulvet væk og gen-støbt er der "frit slag i bolledejen" mht placering af til- og af afløb mv. (tilslutningpunktet for begge dele er 80 under gulvet). Døren skal monteres i en ny skillevæg (markeret med grønt), så her er der også rimelige muligheder.

Det smalle rum gør det svært at placere tingene ordenligt (synes vi, i hvert fald). Er der nogen der kan dele ud af deres erfaringer/ideer?[/list]
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Majkat

Det kunne måske indrettes sådan her.... bare et forslag

Hilsner
Carsten

Bonden
Ikke så sirligt tegnet, men man kan da se idéen bag :lol: .... Den trapez-formede tingest er en kabine med faste sider og enten glasdør eller badeforhæng. Hylde under vinduet til fx stearinlys eller andet nips. Skabs/hyldeplads ved siden af døren/håndvasken. Et væghængt toilet letter rengøringen og sparer plads.


image_url

Martin & Lena
Tusind tak for forslagene! Det var lækkert med noget ekstra input.
Hej...

Mit forslag, vil være at lave en "rulledør", der køre inde i vægen, for at spare plads...

Samt varme i gulvet, og evt. en "håndklæde-radiator", det er super lækkert, med varme håndklæder / tørre flyverdragter / el. andet tøj der skal tørres...

Til brusenichen, var det måske smart, at etablere noget i "glas", som kan være mobilt, (istedet for en muret væg - som vil gøre rummet mere kompakt) ex. at døren kan flyttes ind langs vægen, når man ikke bruger badet, så der vil være "mere albuerum"...

Montering af ret mange spejle, vil også gøre rummet større...

Og godt med opbevaringsplads til det man nu har brug for i badeværelset...

Vasketøjsløsningen, er der stadig ikke mange indretningsfirmaer der har gennemtænkt helt optimalt ( det er nok fordi vi kvinder får det til at fungere ), men hvorfor ikke lette det "store arb. for os selv", ....

Da jeg byggede hus, gad jeg bare ikke det vasketøjsshow i badeværelset, hvor jeg flere gange om ugen, vendte vasketøjskurven på hovedet, for at sortere og putte i vaskemaskinen...

Så i vores "grovkøkken" hvor vaskemaskine og tørretrumbler var placeret, fik jeg etableret, et sorteringssystem, som familien også kunne finde ud af at bruge, hvilket lettede den "vaske-tjans" betydeligt...

1. kurv til det hvide tøj
1. kurv til det farvede tøj
Den farvede kan man jo så gøre mere avanceret...

Håber mine tips kan inspirere til at komme videre, rigtig god fornøjelse
mvh
Siff

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
Citat fra siff

Så i vores "grovkøkken" hvor vaskemaskine og tørretrumbler var placeret, fik jeg etableret, et sorteringssystem, som familien også kunne finde ud af at bruge, hvilket lettede den "vaske-tjans" betydeligt...

1. kurv til det hvide tøj
1. kurv til det farvede tøj
Den farvede kan man jo så gøre mere avanceret...

Kan jeg godt tilslutte mig.

Jeg har et lignende system med tre store vasketøjskurve i vaskerummet - og en enkelt mindre spand i badeværelset.

Fungerer ganske godt.
Annonce
Et godt råd er, at få en professionel indretningsarkitekt på banen. Vi har fået vores badeværelse tegnet for 2.500 kr. En billig investering i forhold til hvad renoveringen kommer til at ende med at koste.
Vi har brugt Workshop-Copenhagen, men det er selvfølgeligt afhængigt af smag og hvor du bor.

Ankergaard
Hejsa!

Prøv at gå ind på www.kvik.dk og tegn selv dit nye bad (eller køkken) i deres gratis program. Det er så enkelt en opgave, at selv jeg, har kunne tegne køkken + bad+ gæstetoilet, samt bryggers, og det fungerer tongue

Mvh. Birger

P.S. I kan jo bruge det til inspiration, også til andre firmaer, da det jo er standardmål på skabe og indretning.

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis