"Spionprogram"

Hej
Jeg har en veninde, der påstår, at der er lagt et spionprogram på hendes pc. Det er jo så hendes mand, der skulle udspionere, hvad hun foretager sig og hun mener han kan se hendes "samtaler" på msn selvom hun sletter dem hvergang hun forlader maskinen.
Kan sådan noget lade sig gøre??
og hvilket program er der så tale om??
Hvad skal man lede efter for at finde ud af det??
Alt andet end nørd
hilsen
sniffer

Sniffer  
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne godt lyde som keylogging - altså et lille program der logger alle tasteslag der foretages på computeren.

Prøv at søge på keylogging på google - der er rigtig mange programmer at vælge mellem, så det kan være svært at finde udaf hvilket der kan være installeret hvis man ikke lige ved hvad man skal kigge efter.

Mvh.

René

Citat fra Sniffer

Det er jo så hendes mand, der skulle udspionere, hvad hun foretager sig og

....

Hvad skal man lede efter for at finde ud af det??
Alt andet end nørd
hilsen
sniffer



:shock: :shock: Hvis jeg forsøgte at udspionere på kæresten ville jeg næppe overleve - og det ville i så fald være på sofaen det næste års tid :wink:

Nå - keyloggere kan spores vha de bedre spyware programmer - fx. Ad-aware. Bed veninden gå ind på www.spywarefri.dk - de har både online tests hun kan køre og programmer man kan downloade og bruge til at rense sin computer.. De mest avancerede kræver god computerkendskab men der er vejledninger til brugen af disse samt forum'er hvor man kan hente hjælp.

Mvh
Niels
Hejsa..
Også tak til Niels Kau.
Gode ideer er jo et must...Det bliver nu mig der skal klare det som en bedre "hacker" men det skal da prøves.. Bare veninden ved hvor tænd og slukknappen er - ja så er det det.. :lol: Så det bliver fjernsupport.
Hilsen
sniffer

Sniffer  
Hej Sniffer (pudsigt navn til denne besvarelse :wink: )

Der findes skam en lang række applikationer, der kan sniffe alt hvad der sker på et netværk. Disse programmer kaldes sniffere. Et af dem er f.eks. MSN Sniffer. Den kan installeres og sættes til at indfange (capture) alle samtaler via Messenger. Disse kan bagefter vises som bl.a. HTML-filer, hvor alle linier i samtalerne er tilgængelige.

Der findes stort set sniffere til al kommunikation på et netværk. Men generelt er den "nemmeste" form for snifning, at installere en applikation, der sniffer netkortet og alle pakker, der går gennem det. (Altså, al den data der sendes og modtages via dit netkort - al kommunikation på ud/ind af din computer). Pakkerne/dataene er derefter frit tilgængelige.

At pakkerne sniffes, kan ikke forhindres (så vidt jeg ved), men man kan forhindre andre i at se indholdet af pakkerne - Det kaldes at kryptere dataene. MSN Messenger sender al kommunikation i klar tekst, så alle i princippet kan læse det. Men der findes en række krypteringsprogrammer til at forhindre dette. SimpLite er et af dem. Det er engelske og ser måske lidt svært ud at installere fordi det bl.a. generere en krypteringsnøgle til al data, men bare læs installationsvejledningen stille og roligt igennem, så går det uden problemer.

Hvis din veninde har WinXP/Win2K, kan du evt. bede hende om at åbne kontrolpanelet --> Tilføj/fjern programmer, og se om der skulle være nogle programmer hun finder mistroiske. Hvis du er i tvivl kan du evt. poste dem her i forum'et eller sende mig en privat besked.

God jagt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis