Konvertere WMP til MPG

Jeg har brugt Windows Moviemaker nogle gange og finder den meget nem at bruge til overførsel fra et digitalt videokamera. Men den kan så vidt jeg kan se kun lave filen i wmp som kun kan vises på computeren og ikke i den stationære DVD.

Er der et program der kan konvertere filerne til Mpg ?

Mvh. JørgenE
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Digital Media Converter fra Deskshare

www.deskshare.com

Det koster 262 kroner - og jeg har prøvet testversionen og det fungere glimrende - jeg har dog ikke invisteret det "store" beløb endnu :-)

Mvh.

René

Ved at konvertere fra DV-->WMV-->MPEG2 får du dels en ekstra, langsommelig konvertering, dels et unødvendigt kvalitetstab ved rekomprimering fra ét tabsgivende format til et andet! Hvis du vil ende med DVD-kompatible filer vil jeg foreslå, at du kigger på et alternativ til WMM. Fx Pinnacle Studio, der kan brænde resultatet direkte på DVD - se evt. anden tråd her i gruppen http://www.lav-det-selv.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=8575.
Kan fuldt ud tilslutte mig anbefalingen af pinnacle's produkter, de er virkelig brugervenlige - og prismæssige i et fornuftigt leje.

Jeg har selv haft brug for konvertering fra wmv til mpeg - da jeg har downloadet nogle filmklip i wmv format som jeg gerne ville have på dvd.

Mvh.

René

Tak for hjælpen - det var dejligt!

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis