Tætning af tagrende

Hej

Med hvilket materiale kan jeg tætne en nyopsat tagrende. Det drejer sig bl.a. utætheder ved hjørnerne.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvad med Silikone biggrin
Bitumen er rigtig godt til mange ting, og jeg ved ikke om det er en håndværksmæssig korrekt løsning, men jeg er nu ret sikker på at det kan løse dit problem alligevel. Det er modstandsdygtigt overfor ælde og vejrets indflydelse. Konsistensen er næsten ligesom tyggegummi, bare endnu mere klæbrigt!

Jeg har selv tætnet bl.a. en gammel skotrende med det.

Du kan få det i patroner ligesom f.eks. silikone.
Zinktagrender skal loddes, efter først at være renset af med saltsyre.

rask
Annonce
Kære N

Jeg ville lodde en zintagrende, især når det er i en samling. Dog findes der nogle forskellige lappe produkter som for den alm gør det selv sagtens kan bruges.

At bruge silicone er en stakket frist da uv vil nedbryde dette så det kun vil holde i nogle få sæsoner.

De bedste hilsener
Michall Gabriell
Tagrendo - En gladere tagrende
Man kan forveksle Zink tagrender og Forzinkede tagrender. 
Den som har sat det op, må på banen for at få det tætnet ordentlig når der er tale om ny. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Som ev elmand skriver skal man være opmærksom på om det er er zink eller forzinket. Forzinket er ikke godt at lodde på.

En zink tagrende koster cirka 5 gange så meget som en forzinket. Så man har kun zinktagrende, hvis man er villig til at betale for det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis