Aktuator

Jeg står og mangler en dims der kan foretage en lineær bevægelse med en slaglængde på ca. 15 cm :!: Den skal ikke overvinde de store kræfter - skal vel kunne løfte et par kilo under bevægelsen. Er der nogen der har en god ide til en sådan :idea:

VH
Knas

Knaswink
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaeeee

Det lette valg vil være en liniær aktuator, fx fra linak, eller evt en seng hvor du kan få en skrottet enhed. der findes mange senge med motor enheder til at drive det ene eller andet.

Eller hvis du har luft tilrådighed er en luftcylinder jo også en mulighed.

MVH Njord
På mange gamle Taarup grønthøstere kan du finde en "dims" som kan foretage den ønskede liniære bevægelse. Mange maskinhandelere har dem stående på deres brugtmarked. Visse mejetærskere har også en tilsvarende servomotor.

Mvh.
bodker

Jeg har prøvet at kontakte Linak - men det ville have 6-800 kroner for en aktuator, og det er lige i overkanten af hvad jeg vil investere i projektet.

Det med grønthøsteren - johhh. Hvor kan jeg finde en? :?

Knaswink
Det med grønthøsteren - johhh. Hvor kan jeg finde en?

Prøv at google "Taarup grønthøster med elregulering" eller søg på www.maskinbladet.dk

Desværre kan jeg ikke give dig en adresse på en lokal maskinhandler, da du ikke har villet vise hvor i landet du bor sad

Mvh.
bodker

Hej, fandt du en aktuator ? Jeg har en liggende du evt. kan købe billigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis